رانا پلاس نیمه اتوماتیک با برخی قابلیت‌های جدید وارد بازار می‌شود!

چندیست که اخبار بسیاری از عرضه نسخه رانا پلاس نیمه اتوماتیک در فضای مجازی منتشر شده است. از حالت دنده گردون (ماوسی) گرفته تا شیفترهای پشت فرمان…

در همین رابطه، حمیدرضا حاجی اسماعیلی به عنوان مدیر پروژه توسعه رانا پلاس عنوان کرد که نظر به استقبال بازار از خودرو رانا پلاس مجهز به گیربکس دستی با موتور TU5، در مرحله نخست این پروژه، تجهیز رانا پلاس به گیربکس شش سرعته دستی با موتور ارتقاء یافته TU5 پلاس در دستور کار قرار گرفت که ضمن تجهیز آن به سقف شیشه‌ای، استفاده از فرمان برقی نیز با هدف کسب حداکثری رضایت مشتری به این خودرو افزوده شد.

در مرحله دوم نیز، طراحی و توسعه رانا پلاس شش سرعته نیمه اتوماتیک (AMT) با موتور TU5 پلاس در حال انجام است. وی با اشاره به پروژه طراحی و تولید رانا پلاس نیمه اتوماتیک (AMT)، تولید انبوه این محصول را در سه ماهه اول سال آینده پیش‌بینی و تصریح کرد: تاکنون چندین دستگاه از این محصول به عنوان نمونه اولیه برای انجام کالیبراسیون تولید شده که در ادامه آزمون‌های ارزیابی طراحی نیز بر آن اعمال خواهد شد.

رانا پلاس نیمه اتوماتیک با برخی قابلیت‌های جدید

مدیر پروژه رانا پلاس نیمه اتوماتیک، بهبود در بخش تعویض دنده محصول را از جمله تفاوت با نوع رانا پلاس دانست و گفت: مکانیزم تعویض دنده راناپلاس AMT به صورت چرخشی بوده که ضمن سادگی در عملکرد و استفاده توسط راننده، دارای طرح جدید و جذابی است.

همچنین قابلیت تعویض دنده به صورت دستی توسط راننده از طریق افزودن بازوهایی در دو طرف پشت غربیلک فرمان فراهم شده تا در صورت نیاز استفاده شود. این قابلیت با هدف کاربرد راحت‌تر و جذابیت بیشتر در رانندگی در برخی خودروهای اتوماتیک تحت عنوان «تیپ‌ترونیک» تعبیه می‌شود.

به گفته وی، در ارتقا خودروی رانا پلاس از پنج دنده به شش دنده و سپس به شش دنده نیمه اتوماتیک AMT، با توجه به ارتقای عملکرد موتور از TU5 معمولی به TU5 پلاس، مزیت‌هایی برای محصول ایجاد شده که سبب راحتی و رضایت بیشتر در رانندگی خواهد شد.

تیم تولید محتوا

این مقاله به کوشش تیم تولید محتوای وبسایت فرانید تهیه و تدوین شده است. تمام تلاش این تیم بالا بردن کیفیت آگاهی و دانش مردم در زمینه قطعات خودرو می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا