7 علامت خرابی سوزن انژکتور

علامت خرابی و یا کثیف بودن سوزن انژکتور

 1- کاهش شتاب خودرو

با فشار به پدال گاز خودرو انتظار افزایش سرعت می رود، اما گاهی وقت‌ها احساس می‌کنیم که ماشین شتاب مطلوبی ارائه نمی‌دهد و حین حرکت متوجه کندی یا سنگینی عملکرد آن می‌شویم.کاهش شتاب خودرو می تواند علت های مختلفی داشته باشد که یکی از عوامل آن خراب و یا کثیف بودن سوزن انژکتور است.

سوزن انژکتور

2- بد استارت خوردن خودرو

اگر موتور پس از استارت زدن به راحتی روشن نمی شود و سپس دود سیاه از اگزوز خارج می شود، علت نامناسب بودن نسبت بنزین به هوا در فضای سیلندر است، علت آن می تواند یا خرابی سنسور دمای موتور و یا نشتی بنزین از انژکتورها باشد.

سوزن انژکتور

3- افزایش میزان آلایندگی

یکی از دلایل افزایش میزان دود خارج شده از اگزوز خودرو، اختلال در عملکرد سوزن انژکتور است که با اختلال در سوختن باعث افزایش آلایندگی می شود.

سوزن انژکتور

4- شنیده شدن صداهای غیرعادی از خودرو

مخلوط سوخت و هوای نامناسب ( هوای زیاد و بنزین کم ) در سیلندرها منجر به احتراق ناقص می ‌شود. ممکن است یکی از گام‌ های احتراق در سیلندر رخ ندهد که باعث کاهش قدرت آنی موتور می‌ شود و صدای محسوسی تولید می ‌کند. با شدت گرفتن این مشکل، راننده از موتور یا سیستم انتقال قدرت، ضربه و لرزش ایجاد‌ شده را احساس می ‌کند.

5- افزایش مصرف سوخت

با مشکل در کارکرد صحیح موتور ماشین و سوخت رسانی نامناسب به علت معیوب بودن سوزن انژکتور، مصرف سوخت خودرو افزایش می یابد.

سوزن انژکتور

6- توقف ناگهانی خودرو

هنگامی‌ که گرفتگی انژکتورها به حدی شدید شود که ECU نتواند با تنظیم یا اصلاح نسبت سوخت و هوا آن را جبران کند و سوخت به توسط سوزن انژکتور پاشیده نشود، احتمال توقف ناگهانی موتور خودرو وجود دارد.

7- تاخیر موتور هنگام دور گرفتن

موتور برای ارائه بهترین عملکردش نیاز به سوخت کافی دارد. اگر احتراق به تأخیر بیفتد یا جلوی آن گرفته شود( که یکی از عوامل آن خرابی سوزن انژکتور است) از قدرت موتور کاسته می‌ شود و در دور گرفتن خودرو هنگام شروع حرکت اختلال ایجاد خواهد شد.

علت خرابی سوزن انژکتور

گاهی اوقات استفاده از سوخت های بی کیفیت یا وجود رسوبات موجود در باک می تواند در مسیر سوزن انژکتور قرار گرفته و پاشش سوخت را دچار وقفه یا ایراد کند.

نگهداری از سوزن انژکتور

1- هر ۲۰ هزار کیلومتر سوزنها سرویس شوند.

به طور کلی برای رفع مشکل سوزن در سیستم‌های انژکتوری به صورت اصولی، بهتر است به صورت دوره‌ای به سرویس انژکتور و شستشوی آن با استفاده از انژکتور‌شورها (افزودنی‌های مایع و کیت تمیزکننده دستی) اقدام کرد.

2- شستشوی انژکتور

شستشوی انژکتورها معمولاً توسط مایع خاصی که برای همین کار تولید شده اند و به وسیله دستگاه توسط متخصصین انجام می شود.

سوزن انژکتور

3- تعویض قطعه سوزن انژکتور

در صورت معیوب بودن قطعه، باید آن را با انواع سوزن سیستم انژکتور موجود در بازار تعویض کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از تعمیر و نگهداری خودرو می توانید به مقاله‌های سوزن انژکتور و مشکلات آن و تاثیر شستشوی انژکتور در افزایش سلامت خودرو مراجعه نمایید.

درباره مجموعه فرانید

ما اینجا در فرانید، با هدف آسان سازی مراحل خرید و دسترسی به لوازم یدکی خودرو شما و حذف هرچه بیشتر واسطه ها در تلاش هستیم تا بخش بزرگی از نیاز روزمره شما به قطعات یدکی خودرویتان را برآورده کنیم.
اولین هدف ما و همکارانمان در سامانه فروش عمده قطعات خودرو فرانید، فراهم کردن کالا های مورد نیاز تمامی اقشار جامعه، از جمله مصرف کنندگان عزیز و همکاران گرامی، با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در سراسر ایران می باشد.

برای تهیه سوزن انژکتور می توانید به فروشگاه اینترنتی فرانید مراجعه کرده و یا بر روی شکل سوزن انژکتور مورد نظر که در زیر آمده است کلیک کنید.

انژکتور پژو 405 قدیمی سوزن انژکتور نیسان

سوزن انژکتور پراید سوزن انژکتور پیکاپ

سوزنانژکتور پژو206 سوزن انژکتور پژو پارس

سوزن انژکتور

از طريق
عکس ها از سایت کارنامه
منبع
سایت تالاب

تیم تولید محتوا

این مقاله به کوشش تیم تولید محتوای وبسایت فرانید تهیه و تدوین شده است. تمام تلاش این تیم بالا بردن کیفیت آگاهی و دانش مردم در زمینه قطعات خودرو می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا