بازار ایران و بهترین خودروهای صفر 1 میلیاردی

با وجود تحریم‌ها، تورم و ممنوعیت واردات، در بازار ایران خودروهای مختلفی برای سلیقه‌ها و بودجه‌های گوناگون وجود دارد. از پراید دست دوم ۵۰ میلیون تومانی گرفته تا بنز صفر مدل ۲۰۱۸ که قیمتی بیش از ۶ تا ۷ میلیارد تومان دارد.

خرید و فروش خودرو

خرید خودرو صفر در ایران به راحتی امکان‌ پذیر است، البته به شرطی که پول کافی داشته باشید. خودروهای داخلی ارزان‌ قیمت را می‌توان در طرح‌های فروش فوق‌العاده سایپا و ایران خودرو تهیه کرد و چینی‌های مونتاژی هم توسط شرکت‌های مختلف و با بدنه‌های گوناگون شاسی بلند و سدان و هاچبک عرضه می‌شود و مدل‌های ۲۰۱۷ – ۲۰۱۸ خودروهای وارداتی اروپایی، ژاپنی و کره‌ای را هم می‌شود از شرکت‌های واردکننده خرید.

برای فروش خودرو هم مشکلی وجود ندارد. اگر می‌خواهید خودرو دست دومتان را بفروشید و به جایش یک اتومبیل صفر جدیدتر و مدل بالا‌تر بخرید یا می‌توانید خودتان در سایت‌ها و روزنامه‌ها آگهی دهید و قیمت را تعیین کنید که البته همه کارش را خودتان باید انجام دهید و یا اینکه مشخصات خودرویتان را در یکی از سایت‌های آنلاین خرید و فروش خودرو دست دوم ثبت کنید و کارشناسی و تعیین قیمت و فروش را به عهده کارشناسان شرکت قرار دهید.

قیمت خودرو دست دوم و صفر

سطوح قیمت روز خودرو بازار ایران را می‌توان در فاصله‌های ۱۰۰ میلیون تومانی تقسیم کرد، برای مثال خودرو ۱۰۰ میلیون تومانی، ۲۰۰ میلیون تومانی، ۳۰۰ میلیون تومانی و… . قیمت خودروهای صفر توسط شورای رقابت و با توجه به نرخ تورم، قیمت دلار و نظر کارشناسان تعیین می‌شود.

اما برای تعیین قیمت خودرو دست دوم عوامل مختلفی تاثیر دارند، سن و سال ساخت، میزان کارکرد، آپشن‌ها و امکانات، بیمه و…

خودرو صفر یک میلیارد تومانی

قیمت خودرو یک میلیارد تومانی را می‌توان مرز بین ماشین‌های تولید و مونتاژ داخل و اتومبیل‌های وارداتی دانست. در فهرست خودروهای صفر یک میلیارد تومانی هم خودروهای مونتاژی چینی و کره‌ای و فرانسوی دیده می‌شوند و هم اتومبیل‌های وارداتی ژاپنی. نکته جالب توجه این است که در بازار خودرو ایران، بیشترین تقاضا فروش خودروهای صفر و کارکرده در کلاس شاسی بلندها و کراس اوورها جای می‌گیرند.

اس دبلیو ام G01F

۹۸۰ میلیون تومان – مدل ۱۴۰۰

اس دبلیو ام G01F دومین و اسپرت‌ترین محصوjل خودروسازی SWM چین است که توسط سیف خودرو در ایران مونتاژ و عرضه می‌شود. G01F در پاییز ۹۹ به دست مشتریان ایرانی رسید و در حقیقت مدل اسپرت G01 است.

با وجود اینکه قیمت خودرو اس دبلیو ام G01F از G01 گران‌تر است اما از نظر مشخصات فنی هیچ فرقی با هم ندارند و تفاوتشان فقط در طراحی بدنه است. نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی، سنسور پارک جلو و عقب، رادار نقطه کور، دوربین عقب و جانبی و دی لایت و اتولایت از امکانات این کراس اوور چینی است.

پژو ۲۰۰۸

۹۰۰ میلیون تومان – مدل ۱۳۹۹

بازار ایران 2008

پژو ۲۰۰۸ یکی از خودروهایی بود که بعد از امضای برجام و ورود شرکای خارجی به ایران تولید شد. ایران خودرو این کراس اوور فرانسوی را در سال ۹۶ به مشتریان ایرانی پیش‌فروش کرد. پژو ۲۰۰۸ برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ به بازار خودرو جهان معرفی شد اما خودرو مونتاژی ایران خودرو، فیس لیفت سال ۲۰۱۶ است.

این خودرو فرانسوی دارای آپشن‌های قابل قبولی همانند کیسه هوای جانبی و پرده‌ای جلو، حسگر فشار باد تایر، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، دوربین عقب، سنسور پارک عقب و کنترل ایستایی در سربالایی است.

تویوتا پریوس

یک میلیارد و ۷۰ میلیون تومان – مدل ۲۰۱۷

تویوتا پریوس یکی از اقتصادی‌ترین خودروها از نظر مصرف سوخت است. نسل چهارم این خودرو هیبریدی در سال ۲۰۱۶ وارد کشور شد و توانست نظر مشتریان ایرانی را به خود جلب کند. طراحی نسل چهارم پریوس متفاوت از نسل‌های قبلی است.

بازار خودرو ایران شاهد حضور ۵ تیپ مختلف از این خودرو هیبریدی بوده اما تیپ C کامل‌ترین مدل پریوس است. نمایشگر لمسی ۷ اینچی، دوربین عقب، نمایشگر هدآپ، ورود بدون کلید، سامانه کنترل رطوبت، شارژر بی‌سیم و ۷ کیسه هوای جانبی و پرده‌ای جلو از امکانات این خودرو کم‌ مصرف ژاپنی است.

ریگان کوپا

۹۱۰ میلیون تومان – مدل ۱۳۹۸

یک میلیارد تومان – مدل ۱۳۹۹

ریگان کوپا اولین خودرویی است که توسط شرکت ریگان تولید و عرضه شده است. کوپا نامی است که توسط تولیدکننده ایرانی به این خودرو چینی داده شده اما نام اصلی آن زوتی T600 است. در چین دو مدل کوپه و اسپرت از زوتی T600 تولید می‌شود.

سری اول کوپا همان زوتی T600 کوپه است که در زمستان ۹۸ زیر پای مشتریان قرار گرفت اما سری دوم کوپا که شرکت ریگان با نام «کوپا نیوفیس» عرضه می‌کند، زوتی T600 اسپرت است. همه مشخصات فنی این دو مدل یکسان است و فقط ظاهر آنها با هم فرق می‌کند.

ریگان کوپا تنها در تیپ فلگشیپ عرضه می‌شود. این خودرو مونتاژی به سیستم ورود بدون کلید، نمایشگر دید عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور باران، فیلتر تصفیه هوای کابین، نمایشگر لمسی ۸ اینچی، شارژر بی‌سیم و خروجی برق ۱۲ ولت مجهز است.

سانگ یانگ تیوولی

۹۲۰ میلیون تومان – مدل ۱۳۹۹

۹۶۰ میلیون تومان – مدل ۱۴۰۰

بازار ایران تیوولی

سانگ یانگ تیوولی محصول مونتاژی رامک خودرو است. این شاسی بلند قرار بود در بهار ۹۸ به دست مشتریان ایرانی برسد اما تحریم‌ها مانع این کار شدند و خرید خودرو تیوولی در اواخر سال ۹۹ برای ایرانی‌ها امکان‌پذیر شد.

تیوولی مونتاژی دارای دو ورژن متفاوت است، یکی به نام «فیس ۲۰۱۸» معروف است و مدل گران‌تر و جدیدتر «سولار» نام دارد. خروجی برق ۱۲ ولت، نمایشگر ۷ اینچی، ورود بدون کلید، کنترل ایستایی در سربالایی و سه حالت رانندگی از آپشن‌هایی است که در این خودرو کره‌ای نصب شده است.

سوزوکی گرند ویتارا

۹۹۰ میلیون تومان – مدل ۱۳۹۹

سوزوکی گرند ویتارا یکی از باسابقه‌ترین خودروهایی است که در ایران مونتاژ می‌شود. این خودرو از سال ۱۳۸۵ روی خط تولید ایران خودرو قرار دارد و در این مدت چند باری دچار تغییرات و به‌روزرسانی شده است.

سه سال بعد از عرضه فیس لیفت جدید سوزوکی گرند ویتارا در سال ۱۳۹۵، فروش خودرو با چهره جدید و جعبه دنده اتوماتیک به ایرانی‌ها صورت گرفت. برای خرید خودرو ویتارا باید به سایت و نمایندگی‌های ایران خودرو مراجعه کرد.

گرند ویتارا قدیمی‌ترین کراس اوور تولید داخل است و در آن می‌توان از پورت ۱۲ ولت، سنسور پارک عقب، نمایشگر ال‌سی‌دی ۷ اینچی جلو، مانیتور ردیف عقب، بلوتوث، دوربین عقب و کیسه هوا جانبی و پرده‌ای جلو استفاده کرد.

نیسان جوک پلاتینیوم

یک میلیارد تومان – مدل ۲۰۱۷

نیسان جوک کراس اوور ژاپنی است که از سال ۲۰۱۶ و در سه تیپ اسکای پک، اسپرت و پلاتینیوم وارد ایران شده است. قیمت خودرو جوک پلاتینیوم بیشتر از مدل اسکای پک و کمتر از مدل اسپرت است.

امکانات و ظاهر متفاوت باعث شده تا فروش خودرو نیسان جوک آمار خوبی داشته باشد. سنسور نقطه کور، دوربین ۳۶۰، سیستم تغییر لاین، سنسور باران، چراغ اتولایت و صندلی‌های جلو دارای گرمکن از آپشن‌های این خودرو وارداتی ژاپنی است.

هیوندای النترا

۹۶۵ میلیون تومان – مدل ۱۳۹۷

 

بازار ایران النترا

هیوندای النترا چهارمین محصول این خودروساز کره‌ای است که مونتاژ آن در ایران و توسط شرکت کرمان موتور انجام شد. البته با توجه به اینکه النترا مونتاژی نسخه فول است، تفاوتی با مدل‌های وارداتی ندارد و فقط ایربگ زانویی حذف شده است.

به جز ایربگ زانویی، سایر آپشن‌های مدل اصلی مثل سنسور پارک جلو و عقب، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، دوربین عقب، بلوتوث، ورود و استارت بدون کلید و سامانه رهیاب در النترا مونتاژی وجود دارد.

فروش خودرو هیوندای النترا مونتاژی در اواخر سال ۱۳۹۶ شروع شد و تابستان ۹۷ به دست مشتریان رسید. نسل ششم موتور بزرگ‌تر و بدنه مقاوم‌تری نسبت با نسل‌های قبلی دارد.

ادامه خودروهای صفر یک میلیاردی

فولکس واگن بیتل

یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان – مدل ۲۰۱۳

فولکس بیتل یا آن طور که ایرانی‌ها می‌شناسند «قورباغه‌ای»، یکی از محبوب‌ترین خودروهای جهان در طی ۷ دهه بوده و مدل‌های مختلفی از آن به بازار آمده است. این خودرو در سال ۲۰۱۲ از نو طراحی و عرضه شد. طراحان سعی کردند مدل جدید را شبیه به مدل کلاسیک طراحی کنند. فولکس بیتل جدید با دو بدنه معمولی و کروک (بدون سقف) به دست مشتریان ایرانی رسید.

استارت دکمه‌ای، ورود بدون کلید، سقف پانوراما، حسگر باد لاستیک، سیستم خودکار تنظیم ارتفاع نور چراغ و کروز کنترل از تجهیزاتی است که روی این مدل جدید نصب شده است.

کیا سراتو

یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان – مدل ۲۰۱۸

کیا سراتو سدان کره‌ای است که در بازارهای جهانی با نام‌های فورته و K3 نیز عرضه می‌شود. نسل سوم این خودرو در اواخر سال ۲۰۱۳ میلادی (۱۳۹۲ خورشیدی) وارد کشور شد. یک سال بعد نسل دوم این خودرو در کارخانه سایپا مونتاژ و تحویل مشتریان شد. در سال ۲۰۱۶، ایرانی‌ها توانستند مدل فیس لیفت سراتو را تهیه کنند.

سراتو وارداتی حدود ۳۰۰ میلیون تومان از سراتو مونتاژی گران‌تر است و موتور قوی‌تر و بزرگ‌تری دارد. سردکن جلو، پنج گرمکن، رادار نقطه کور، صندوق هوشمند و رانندگی سه حالته از امکانات این خودرو وارداتی کره‌ای است.

لوکسژن U6

یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان – مدل ۱۴۰۰

بازار ایران لوکسژن

لوکسژن U6 مهمان ناخوانده‌ای است که از شرق آسیا به ایران آمده. این خودرو به طور اسمی کراس اوور حساب می‌شود، با این حال به دلیل بدنه جمع و جور یک خودرو کامپکت است. عرضه و فروش خودرو لوکسژن U6 توسط شرکت آذویکو انجام می‌شود و برای خرید خودرو باید به نمایندگی‌های این شرکت مراجعه کرد.

سنسور نقطه کور با دوربین، حسگر تغییر لاین، نمایشگر ۱۲ اینچی، سیستم پیشگیری از تصادف و هدآپ از امکانات و آپشن‌هایی است که می‌توان در این خودرو از آنها استفاده کرد.

میتسوبیشی لنسر

۸۹۰ میلیون تومان – مدل ۲۰۱۸

میتسوبیشی لنسر نام جدیدی برای ایرانی‌ها نیست. رانندگان ایرانی از دهه ۷۰ شمسی با این خودرو جدید آشنا هستند. نسل پنجم لنسر از سال ۲۰۱۴ وارد بازار ایران شد و در برابر رقبایی مثل النترا، سراتو، مزدا ۳ و کرولا قرار گرفت. این خودرو با دو پیشرانه ۱.۶ لیتری همراه با جعبه دنده دستی و پیشرانه ۱.۸ لیتری همراه با گیربکس CVT عرضه شد. فیس لیفت میتسوبیشی لنسر در سال ۲۰۱۷ و با تغییراتی جزئی به بازار آمد.

این سدان جمع و جور ژاپنی دارای تجهیزات و امکاناتی مثل کروز کنترل، سنسور و دوربین عقب، سنسور باران، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، دی لایت و اتو لایت و چراغ چرخشی است.

هوندا آکورد

۹۳۰ میلیون تومان – مدل ۲۰۱۴

هوندا آکورد یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین خودروها در تاریخ صنعت اتومبیل در جهان است. نسل نهم این خودرو ژاپنی در سال ۲۰۱۳ وارد ایران شد. البته رانندگان ایرانی آکورد را سال‌ها قبل و با نسل چهارم شناخته بودند. سال ۲۰۱۶، فیس لیفت هوندا آکورد به بازار آمد و به طور محدودی به دست مشتریان ایرانی رسید.

کنترل ایستایی در سربالایی، سنسور فشار باد تایر، دی لایت و اتو لایت، نمایشگر ۸ اینچی و خروجی ۱۲ ولت از امکاناتی است که در هوندا آکورد در دسترس راننده قرار دارد.

تیم تولید محتوا

این مقاله به کوشش تیم تولید محتوای وبسایت فرانید تهیه و تدوین شده است. تمام تلاش این تیم بالا بردن کیفیت آگاهی و دانش مردم در زمینه قطعات خودرو می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا