5 ویژگی برتر ix، جدیدترین محصول بی ام و

بی ام و iX یکی از جدیدترین محصولات کمپانی بی ام و است که تا چند وقت دیگر به بازار جهانی قدم خواهد گذاشت. این خودرو خوش ساخت و باکیفیت آلمانی پنج ویژگی مخصوص دارد که آن را از دیگر محصولات این غول خودروسازی جهانی، متمایز می‌کند. بعد از آنکه بی ام و iX پس از مدت‌ها انتظار بالاخره رونمایی شد، گمانه زنی‌های بیشماری پیرامون این خودرو جدید و تازه وارد را فرا گرفت. البته که اکثر این صحبت‌ها جنبه مثبتی داشتند و برخی از آن‌ها از شباهت غیر قابل انکار iX و خواهر دیگر خود، یعنی بی ام و i3، خبر می‌داد.

شاید این دو فرزند بی ام و شباهت‌های ظاهری زیادی داشته باشند، اما از لحاظ فنی قابل مقایسه نیستند؛ چرا که طبق گفته‌ها و شنیده‌ها، iX پیشرفته‌ترین و به‌روزترین محصول این کمپانی بزرگ آلمانی است که از قضا دستی در صنعت خودورهای تمام الکتریک دارد. پیش‌بینی می‌شود که بی ام و iX آینده این برند خودروسازی را مانند موم در مشتش بگیرد و آن را به سمت سرنوشتی هیجان انگیز و الکتریکی ببرد. شاید از لحاظ ظاهری، iX باب میل بی ام و بازهای تیر و حرفه‌ای نباشد، اما رانندگی با این خودرو تمام الکتریکی جذاب، بسیار جذاب و دلچسب است.

اگر شما هم مانند بسیاری از عشق ماشین‌های این دوره و زمانه به دنبال داشتن جدیدترین خودرو با جدیدترین تکنولوژی روز دنیا هستید، بی ام و iX برای شما بهترین گزینه است. این شاسی بلند در کنار فناوری مدرن ویژگی‌های دیگری نیز دارد که آن را به یکی از بهترین محصولات بازار جهانی خودرو تبدیل خواهد کرد.

۵ ویژگی خاص بی ام و iX

بی ام و ix

۱. چرخ های ایرودینامیک

نکته مثبت چرخ‌های بی ام و iX این است که در کنار خوش قیافه بودن کاربردی نیز هستند. این چرخ‌ها کشش ایرودینامیکی را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهند. بدون شک یکی از دلایل جذابیت iX جدید ظاهر جذابیست که این چرخ‌ها به بدنه آن بخشیده‌اند. به لطف این رینگ‌های خاص و کاربردی، هیچ کسی iX را با یک مدل دیگر از بی ام و، خصوصا X5 اشتباه نخواهد گرفت.

۲. سیستم iDrive 8

شاید با خود تصور کنید که سیستم iDrive 8 بی ام و iX هم تنها یک صفحه خوش قیافه و مدرن است، اما نکته اینجاست که این سیستم با تکنولوژی‌های جدید و گرافیک پیشرفته‌تر همراهی می‌شود.

طراحی iDrive 8 جدید بسیار ساده است، بنابراین کار با آن اصلا دشوار و غیر ممکن به نظر نمی‌رسد. به علاوه، کیفیت صفحه به قدری بالاست که محال است در طولانی مدت چشم راننده و دیگر سرنشینان را آزار دهد. جهت یابی از روی این صفحه بسیار آسان‌تر از سیستم‌های فعلی محصولات بی ام و است، چرا که دیگر از آن ترکیب رنگی قرمز، سیاه و سفید همیشگی خبری نیست.

یکی دیگر از ویژگی‌های iDrive 8 بی ام و iX، کاربردی بودن و UI (رابط کاربری) مناسب و سرگرم کننده آن است. دکمه‌های موجود نیز دیجیتالی شده و کار با آن‌ها آسان‌تر از گذشته و دکمه‌های سیستم قدیمی‌تر است. هدف از طراحی این سیستم جدید، تاکید و تمرکز بر رابطه کلامی بین iDrive 8 و سرنشینان و در عین حال استفاده بیشتر از المان‌های لمسی و غیر فیزیکی است. این سیستم مخصوص بی ام و iX که حالا از همیشه پیشرفته‌تر است، به سرنشینان اجازه می‌دهد به راحتی با دستیار شخصی هوشمند بی ام و (یا همانBMW Intelligent Personal Assistant) ارتباط برقرار کنند.

بی ام و 3

۳. سان روف ضد آفتاب

شیشه یک تکه‌ای که در بی ام و iX نقش سان‌روف را بر عهده دارد، بخش زیادی از سقف را در بر می‌گیرد. این سان‌روف عنوان بزرگ‌ترین سقف شیشه‌ای محصولات تاریخ کمپانی بی ام و را نیز به خود اختصاص می‌هد. در این سقف شیشه‌ای از تکنولوژی جدیدی به نام کریستال پلیمر مایع پراکنده (Polymer Dispersed Liquid Crystal/ PDLC) استفاده شده است که به راحتی می‌تواند از ورود نور شدید آفتاب به داخل کابین جلوگیری کند. در صورت وارد کردن ولتاژی مشخص به لایه میانی این سقف شیشه‌ای، شفافیت آن نیز تغییر می‌کند.

فرآیند پراکنده شدن ذرات کریستال برای جلوگیری از ورود نور مستقیم به فضای داخلی بی ام و iX تنها چند ثانیه طول می‌کشد. همچنین یک دکمه در داخل کابین تعبیه شده است که می‌توان با استفاده از آن، خاصیت الکتروکرومیک سقف را فعال یا غیر فعال کرد. برای جلوگیری از داغ شدن کابین در آفتاب تابستان، این خاصیت به محض پارک کردن خودرو فعال می‌شود.

بی ام و 4

۴. رقص نور داخلی و خارجی

یکی از ویژگی‌های بسیار جالب و جدید بی ام و iX نوع خوشامدگویی آن به راننده است. با استفاده از UWB یا همان تکنولوژی رادیویی Ultra Wide Band بی ام و، این خودرو می‌تواند نزدیک شدن راننده را تشخیص دهد. زمانی که راننده به فاصله سه متری خودرو می‌رسد، iX به نوبه خود با ایجاد رقص نور در داخل و خارج کابین به راننده خوشامد می‌گوید و قفل در را برای وی باز می‌کند. iX قابلیت این را دارد که نور را مانند فرش روی زمین انعکاس داده و فضای داخل را برای ورود صاحب خود آماده کند.

بی ام وم 2

۵. دزدگیر از راه دور

دزدگیر از راه دور بی ام و iX با همکاری دوربین بالا سر فعال می‌شود و پس از خاموش شدن آلارم به کار می‌افتد. در چنین شرایطی صاحب خودرو از طریق تلفن همراه هوشمند خود از شرایط مطلع شده و می‌تواند پس از دسترسی به تصاویر دوربین داخلی، جلویی و پشتی خودرو، تصاویر را ثبت کند. این تصاویر ۳۶۰ درجه هستند و به کمک دوربین‌هایی که در بخش‌های مختلف خودرو تعبیه شده‌اند، دیدی پانورامیک در اختیار صاحب iX قرار می‌دهند.

دوربین بالایی خودرو تنها نقش دزدگیر ندارد و می‌توان به کمک آن در مواقع دلخواه، تصاویر جالبی ثبت کرد و با دوستان و اعضای خانواده به اشتراک گذاشت. این عکس‌ها معمولا از طریق دستور کلامی، زبان بدن راننده یا از طریق یک سیستم لمسی گرفته می‌شود؛ تنظیمات خاصی نیز برای این سیستم هوشمند در نظر گرفته شده است که توسط آن، دوربین می‌تواند لبخند یکی از سرنشینان را تشخیص دهد و از همین نشانه برای ثبت عکس استفاده کند.

برای اطلاعات بیشتر از اخبار خودرو می توان به مقاله های شاسی بلندهای 500 میلیونی بازار ایران و بوگاتی 19 میلیون دلاری مراجعه نمود.

تیم تولید محتوا

این مقاله به کوشش تیم تولید محتوای وبسایت فرانید تهیه و تدوین شده است. تمام تلاش این تیم بالا بردن کیفیت آگاهی و دانش مردم در زمینه قطعات خودرو می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا