آخرین اخبار پیش فروش خودروها در ایران

پیش فروش خودرو طی سال‌های گذشته توسط شرکت‌های خودروساز داخلی و یا نمایندگان فروش خودروهای خارجی به صورت ماهانه و یا فصلی در حال اجرا است که طی سه سال اخیر به دلیل ممنوعیت واردات خودرو و همچنین نوسانات بازار خودرو، با تغییراتی همراه شده است. بدین گونه که گاه پیش فروش خودروها به صورت قرعه کشی و یا گاها با پرداخت بر اساس نوسانات بازار پیش رفته است.

در ادامه به مهمترین شرایط پیش فروش اعلام شده توسط شرکت‌های خودروسازی اشاره می‌شود.

شرایط فروش دیار خودرو خرداد 1400

شرکت دیار خودرو پس از دو سال فروش محصولات خود را آغاز کرده است. مرحله جدید فروش محصولات دیار خودرو از اول خرداد ۱۴۰۰ آغاز شده است و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه دارد. در این طرح خودرو سوئیست DX3 عرضه شده است و دیار خودرو ۳۰ میلیون تومان تخفیف برای خریداران این خودرو درنظر گرفته است. موعد تحویل خودرو سوئیست DX3 ۴۵ روز کاری اعلام شده است. براساس بخشنامه دیار خودرو، امکان ثبت نام اینترنتی وجود ندارد و مشتریان برای ثبت نام باید به دفتر مرکزی دیار خودرو، واقع در سعادت آباد تهران مراجعه کنند.

فروش سوئست دیار خودرو

شرایط فروش گروه بهمن خرداد ۱۴۰۰

جدیدترین پیش فروش بهمن موتور از ساعت ۹ صبح روز ۳ خرداد آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۳ روز پنج شنبه ۱۳ خرداد ماه ادامه دارد. در این طرح خودروهای وانت کارا و پیکاپ کاپرا ۲ عرضه شده است.

شرایط فروش خودروسازی فردا خرداد ۱۴۰۰

خرداد 1400: مرحله جدید فروش محصولات خودروسازی فردا از روز شنبه اول خرداد ماه آغاز شده است. همزمان با طرح فروش فردا SX5، خودروسازی فردا فروش سدان جدید فردا ۵۱۱ را با موعد ۳۰ روز کاری آغاز کرده است. فردا ۵۱۱ در رنگ‌های سفید، مشکی، آبی، نقره‌ای و قرمز قابل خریداری است.

 فروش فوری ایران خودرو خرداد 1400آغاز شد

خرداد1400: طرح فروش فوری ایران خودرو ویژه آزادسازی خرمشهر و با قیمت جدید از امروز ۲ خرداد ماه آغاز می‌شود. گروه خودروسازی ایران خودرو فروش فوق العاده محصولات رانا پلاس، سورن پلاس، دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک و پارس TU5 را به مناسبت «سوم خرداد، حماسه آزادسازی خرمشهر» از تاریخ ۲ خرداد آغاز می‌کند. این طرح تا سه شنبه، ۴ خرداد ماه ادامه دارد.

گروه خودروسازی ایران خودرو اعلام کرده که موعد تحویل خودروها ۹۰ روزه است.

 فروش ۵ محصول سایپا بدون قرعه کشی

اردیبهشت 1400: با اعلام گروه خودروسازی سایپا محصولاتی همچون کوییک آر، نیسان دوگانه سوز آپشنال، نیسان دیزل، نیسان تک سوز آپشنال و پادرا پلاس به دلیل عرضه بیش از تعداد متقاضیان بدون قرعه کشی تحویل مشتریان داده می‌شود. در این مرحله از طرح پیش فروش سایپا، ۲۱۰ هزار و ۳۶۶ نفر شرکت کردند که ۲۰۸ هزار و ۱۰۲ نفر واجد شرایط شناخته شده‌اند.

شرایط فروش بهمن موتور، اردیبهشت ۱۴۰۰

شرکت بهمن موتور طرح فروش فوری و اعتباری انواع محصولاتش را از ساعت ۹ صبح شنبه، ۴ اردیبهشت ماه آغاز کرده است. این مرحله از ثبت نام تا تاریخ ۹ اردیبهشت ماه و یا تکمیل ظرفیت فروش خودرو ادامه دارد. در این پیش فروش بهمن موتور خودروهای کارا،‌ کاپرا۲، کامیونت ایسوزا و کامیونت شیلر به صورت فروش لیزینگی وانت کارا،‌ فروش نقدی و اعتباری کاپرا ۲، فروش نقدی کامیونت ایسوزا و پیش فروش کامیونت شیلر عرضه شده است.

اولین طرح تبدیل حواله‌های ایران خودرو درسال۱۴۰۰ کلید خورد

فروردین 1400: طرح تبدیل معوقات ایران خودرو از ۱۶ فروردین در نمایندگی‌های این شرکت آغاز شده است و تا پایان فروردین ماه و تکمیل ظرفیت ادامه دارد.

هشدار ایران خودرو درباره ثبت نام و خرید اینترنتی خودرو

اخیرا آگهی‌هایی در فضای مجازی منتشر شده که مردم را دعوت می‌کند تا برای خرید فوری خودرو ثبت نام کنند.

شرکت ایران خودرو برای مقابله با این آگهی‌ها و جلوگیری از کلاهبرداری اطلاعیه‌ای را در این رابطه منتشر کرده است. بر اساس این اطلاعیه، انتشار بخشنامه‌ها و ثبت نام در طرح‌های فروش محصولات ایران خودرو فقط از طریق وبسایت این شرکت به نشانی esale.ikco.ir صورت می‌گیرد. همچنین در زمان ثبت نام هیچ گونه وجهی از متقاضیان دریافت نمی‌شود.

سه طرح ایران خودرو برای فروش محصولات عبارتند از: فروش فوق‌العاده با تحویل ۹۰ روزه، پیش‌فروش عادی با تحویل ۱۲ ماهه و مشارکت در تولید با تحویل ۲۴ ماهه.

در صورتی که نام متقاضی در قرعه‌کشی مشخص شود، با ارسال پیامکی با شماره ۳۰۰۰۹۶۴۴۰ به آن فرد اطلاع داده خواهد شد. علاوه بر این، متقاضیان می‌توانند با استفاده از کد پیگیری و از طریق سایت ایران خودرو، از نتیجه ثبت نام مطلع شوند.

منتخبین قرعه‌کشی برای پرداخت وجه تنها از طریق سایت ایران خودرو اقدام می‌کنند و پیامک تایید پرداخت هم از طریق شماره‌ای که گفته شد، به اطلاعشان می‌رسد. همین طور قراردادهای خرید مشتریان دارای مهر نمایندگی مجاز است.

در پایان ایران خودرو اعلام کرد که اگر ثبت نام و پرداختی خارج از این موارد صورت بگیرد، هیچ مسئولیتی متوجه این شرکت نخواهد بود.

 شرایط فروش فوق العاده محصولات گروه خودروسازی سایپا

شرایط عمومی بخشنامه

۱. محدودیت کد ملی برای ثبت نام‌ها اعمال خواهد شد (هر کد ملی مجاز به ثبت نام یک دستگاه خودرو از مجموع دو گروه سایپا و ایران خودرو است.)

۲. حداقل سن متقاضیان خرید خودرو ۱۸ سال و ملزم به ارائه گواهینامه رانندگی خودرو حداقل پایه سوم هستند.

۳. امکان صلح (خرید انصرافی) و انتقال خودرو بصورت وکالتی وجود ندارد .

۴. متقاضی طی ۸۸ ماه گذشته ثبت نام و صدور فاکتور خودرو نزد شرکت‌های سایپا و ایران خودرو نداشته باشد .

۵. امکان ثبت نام برای متقاضی دارای پلاک فعال انتظامی (نصب روی خودرو) میسر نیست.

۶. متقاضیانی که دارای پلاک انتظامی فعال یا فاقد گواهینامه رانندگی بوده و نسبت به ثبت نام اقدام نمایند ضمن باطل شدن ثبت نام، تا ۳ سال امکان ثبت نام در بخشنامه‌های فروش دو شرکت خودروسازی سایپا و ایران خودرو را نخواهند داشت .

۷. شماره کارت، شماره حساب بانکی و شماره شبا که در آینده وجوه خرید خودرو از آن به حساب شرکت خودروساز واریز می‌شود باید متعلق به شخص متقاضی باشد.

۸. شماره تلفن همراه اعلام شده باید متعلق به شخص متقاضی باشد.

۹. کدپستی متقاضی ثبت‌نام کننده و کد نمایندگی انتخابی توسط مشتری باید از یک استان باشند. بدیهی است پس از انتخاب کد نمایندگی، امکان تغییر نمایندگی تحویل گیرنده وجود نداشته و مسئولیت آن به عهده گروه سایپا نیست.

۱۰. در صورتیکه مشتری حداکثر ۳ ماه پس از تاریخ تحویل خودرو برای سرویس اولیه به نمایندگی مجاز سایپا مراجعه نکند کارت گارانتی خودرو غیرفعال خواهد شد.

۱۱. ثبت نام برای مشتریان حقوقی میسر نیست.

۱۲ . منتخبین خرید خودرو در طرح‌های قبلی شامل : فروش فوق العاده، پیش فروش یکساله و پیش فروش مشارکت در تولید محصولات گروه سایپا و ایران خودرو، امکان شرکت در این طرح پیش فروش را ندارند.

۱۳. چنانچه در هر یک از مراحل ثبت نام تا تحویل خودرو، مشخص شود اطلاعات متقاضی نادرست و یا ناقض شرایط بخشنامه است، ثبت نام باطل خواهد شد.

۱۴. در صورتیکه پس از امضای قرارداد فی مابین مشتری بر حسب ضرورت و یا الزامات قانونی و یا لزوم رعایت استانداردهای اجباری، شرکت ملزم به نصب تجهیزات و یا لوازم اضافی و یا تغییری در برخی از قطعات خودرو شود، دعوتنامه تکمیل وجه مربوطه صادر خواهد شد.

۱۵. انتقال حقوق ناشی از انتخاب شدن در قرعه کشی به اشخاص ثالث ممنوع است.

۱۶. با توجه به اهمیت کنترل مدارک هویتی و آدرس محل سکونت مشتریان، نمایندگی موظف است مدارک و مستندات مشتریان را کنترل و از صحت و سقم آن اطمینان حاصل کند.

۱۷. با توجه به دستورالعمل‌های صادره توسط پلیس راهور ناجا مبنی بر ثبت و بروزرسانی اطلاعات فردی و آدرس مشتریان در سامانه شماره گذاری به موارد زیر توجه کنید:

۱۸. در صورتی که مشتری در سامانه شماره گذاری فاقد اطلاعات بوده و شهر تولد و محل صدور شناسنامه با شهر محل سکونت، مغایرت داشته باشد باید با مراجعه به مراکز نقل و انتقال و یا خدمات خودرویی نسبت به ثبت اطلاعات اولیه خود اقدامات الزم را انجام دهد.

۱۸. در صورتی که مشتری دارای اطلاعات در سامانه شماره گذاری باشد:

الف (در صورتیکه اطلاعات مشتری در زمان ثبت نام، در سامانه شماره گذاری هیچگونه تغییری نداشته باشد، نیاز به اقدام خاصی نیست.

ب (در صورتیکه اطلاعات مشتری در زمان ثبت نام، در سامانه شماره گذاری تغییر کرده باشد، باید با مراجعه به مراکز نقل و انتقال و یا خدمات خودرویی نسبت به اصالح اطلاعات خود اقدامات لازم را انجام دهد.

۱۹. درصورتی که مشتریان اطلاعات مورد نیاز شماره گذاری را به درستی ارائه ندهند علاوه بر اینکه سود تاخیر در تحویل ناشی از عدم شماره گذاری به آنان تعلق نخواهد گرفت، هزینه پارکینگ و نگهداری خودرو نیز دریافت خواهد شد.

شرایط اختصاصی بخشنامه

  • درصورت ثبت نام بیش از ظرفیت تعیین شده برای خودروهای تحویلی در این طرح، پس از پایان ثبت نام اولیه و پس از صحت سنجی اطالعات ثبت شده و با حضور مراجع نظارتی، قرعه کشی به تفکیک هر خودرو جهت انتخاب متقاضیان نهایی و اولویت بندی زمان تحویل خودرو مطابق ضوابط ابلاغی از کمیته خودرو صورت خواهدگرفت.
  • ظرفیت ثبت نام در روش فروش فوق متناسب با برنامه تولید گروه خودروسازی سایپا است.
  • فهرست انتخاب شدگان نهایی از طریق سایت فروش اینترنتی سایپا ظرف ۳ روز پس از اتمام قرعه کشی اعلام خواهد شد.
  • پس از اعالم نتایج قرعه کشی، منتخبین فروش فوقالعاده باید ظرف مدت ۱۲۹ ساعت نسبت به واریز وجه اقدام کنند.
  • در صورت عدم تکمیل وجه در موعد مقرر، امتیاز ثبت نام متقاضی منتخب شده در قرعه کشی ابطال خواهد شد.
  • در روش فروش مذکور، مبلغی از بهای خودرو کسر می‌شود و سند خودرو به مدت یکسال در رهن شرکت سایپا باقی خواهد ماند که باقیمانده بهای خودرو و هزینه‌های متعلق در زمان فک رهن دریافت می‌شود.
  • ضمناً در صورت عدم اقدام برای فک رهن، پس از یکسال توسط مشتری، جرایم تأخیر مطابق ضوابط در حساب مشتری لحاظ می‌شود.
  • امکان تسویه پیش از موعد و فک رهن به هیچ عنوان میسر نیست.
  • بدیهی است پس از مدت یکسال و تسویه حساب بهای خودرو توسط مشتری، سند خودرو از رهن خارج می‌شود.
  • امکان انتخاب بسته گارانتی بدنه پایه و بسته آپشن برای خودروها به صورت اختیاری فراهم است.

شرایط بخش‌نامه فروش ایران خودرو

  1. به هر کد ملی فقط یک دستگاه خودرو تعلق می‌گیرد.
  2. متقاضی ملزم به ارائه گواهینامه رانندگی خودرو (حداقل پایه سوم) است.
  3. حداقل فاصله از آخرین خرید (ثبت نام یا تحویل خودرو) در شرکت‌های ایران خودرو و سایپا 48 ماه است.
  4. امکان صلح و نقل و انتقال خودرو حتی به صورت وکالتى مطابق با مصوبات کمیته خودرو وجود ندارد.
  5. متقاضی باید هنگام ثبت‌نام، شماره حساب (شماره شبا) مربوط به خود را معرفی کند و لازم است از کارت‌های بانکی به نام خود برای واریز وجه استفاده کند. همچنین شماره تلفن همراه معرفی شده باید به نام خود متقاضی باشد.
  6. ثبت نام برای مشتریان حقوقی میسر نخواهد بود.
  7. کد نمایندگی که در مرحله دوم و در زمان واریز وجه دوم توسط متقاضی انتخاب می‌شود، باید با آدرس و کد پستی متقاضی در یک استان باشد.
  8. انتخاب‌شدگان در طرح‌های قرعه‌کشی قبلی امکان شرکت در این طرح فروش را نخواهند داشت.
  9. انتقال حقوق ناشی از انتخاب شدن در قرعه‌کشی به اشخاص ثالث ممنوع است.
  10. گارانتی خودرو پس از 3 ماه از زمان تحویل در صورت عدم مراجعه به نمایندگی برای دریافت سرویس اولیه باطل می‌شود و در مراجعه به نمایندگی کارکرد حداقل 1,000 کیلومتری خودرو نیز الزامی است.
  11. سند و فاکتور فروش خودرو تا پایان مدت یک ساله رهن، نزد شرکت ایران خودرو باقى خواهد ماند و پس از تسویه حساب مشترى و فک رهن تحویل مشتریان گرامى خواهد شد.

نکته 1: برای متقاضی دارای پلاک فعال انتظامی (نصب برروی خودرو) امکان ثبت نام میسر نخواهد بود.

نکته 2: کسانی که فاقد گواهینامه رانندگی خودرو (حداقل پایه سوم) و یا دارای پلاک انتظامی فعال باشند و در این طرح ثبت نام کنند، ضمن کان لم یکن تلقی شدن ثبت نام تا 3 سال امکان ثبت نام در تمامی طرح‌های فروش آتی محصولات شرکت ایران خودرو را نخواهند داشت.

نکته 3: در این بخشنامه از زمان واریز وجه تا تحویل خودرو سود مشارکت و انصراف پرداخت نخواهد شد.

بهترین زمان پیش فروش خودرو

برای اطلاعات بیشتر در اخبار  خودرو به مقالات نگاهی به کم خرج ترین خودروهای ایرانی در بازار و مبلغ جدید عوارض شهرداری خودرو در سال 1400 می توان مراجعه کرد.

تیم تولید محتوا

این مقاله به کوشش تیم تولید محتوای وبسایت فرانید تهیه و تدوین شده است. تمام تلاش این تیم بالا بردن کیفیت آگاهی و دانش مردم در زمینه قطعات خودرو می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا