ادغام ایران خودرو و سایپا به کجا رسید؟

در روزهای نخست مهر سال ۱۳۸۱ خبر مهمی در رسانه‌ها منتشر شد؛ ادغام ایران خودرو و سایپا. با موافقت سازمان گسترش و نوسازی صنایع، قرار بود این دو شرکت به صورت یکسان‌سازی و زیربنایی تولید در یکدیگر ادغام شوند.

 

به گزارش تجارت‌نیوز، داوود میرخانی، دبیر وقت انجمن خودروسازان در این مورد گفته بود: در این شیوه، نیروی محرکه و شاسی محصولات دو شرکت یکسان اما هر شرکت در طراحی و ساخت بدنه خودرو می‌تواند تغییر ایجاد کند.

وی افزود: این دو شرکت خودروسازی در حال مذاکره برای تدوین راهکارهای اجرایی ادغام به‌ صورت «پلتفرم» هستند که احتمالا ۶ ماه تا یک سال به طول خواهد انجامید.

دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه اگر مساله پیوستن به سازمان تجارت جهانی نبود، ادغام خودروسازان مطرح نمی‌شد، گفت: وقتی بحث واردات خودرو است باید زمینه‌های رقابت خودروسازان داخلی با ادغام و در نتیجه با افزایش کیفیت و کاهش قیمت تامین شود.

وی ادامه داد: بانک‌های دولتی کشور هیچ‌گونه وام بلندمدتی به صنعت نمی‌دهند و بازار پول و سرمایه ما عمدتا انحصاری است و اگر قصد آزادسازی است، چرا ورود بانک‌ها و موسسات مالی به بازار ایران آزاد نمی‌شود تا صنعتگران ما بتوانند تسهیلات مالی موردنیاز خود را به‌ صورت بلندمدت و با نرخ ۳ تا ۴ درصد دریافت کنند؟

میرخانی با بیان اینکه رشد اقتصادی در محیط رقابت صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: رقابت با واردات خودرو صورت نمی‌گیرد و انجمن خودروسازان با این نوع رقابت مخالف است.

برای اطلاعات بیشتر از اخبار خودرو می‌توانید به مقاله‌های نرخ‌های جریمه راهنمایی و رانندگی در سال 1400 و تحلیل بازار خودرو از دولت نهم تا دوازدهم مراجعه نمایید.

منبع: اقتصادنیوز

تیم تولید محتوا

این مقاله به کوشش تیم تولید محتوای وبسایت فرانید تهیه و تدوین شده است. تمام تلاش این تیم بالا بردن کیفیت آگاهی و دانش مردم در زمینه قطعات خودرو می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا