معرفی خودروهای 250 میلیون تومانی در بازار ایران

قیمت خودروها بعد از اینکه چندین ماه ثابت مانده بود و حتی چند میلیونی کاهش پیدا کرده بود، دوباره روند صعودی را پیش گرفته و افزایش یافته است. در حال حاضر، قیمت یک دستگاه پراید به ۱۴۰ – ۱۵۰ میلیون تومان رسیده، بنابراین خودروهایی با قیمت‌های ۲۵۰ میلیونی در رده ارزان‌ قیمت‌های بازار جای می‌گیرند.

برلیانس H220 (دنده‌ای)

بازار ایران 220

مدل ۱۳۹۹ – ۲۵۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

برلیانس H220 از سری H200 (اچ۲۰۰) و دارای ساختار و پلتفرم جدیدی نسبت به خودروهای سری H300 (اچ۳۰۰) است. این هاچبک تست تصادف چین را با موفقیت کامل پشت سر گذاشته و ۵ ستاره کسب کرده است. تولید برلیانس H220 (اچ۲۲۰) از سال ۹۵ در کارخانه پارس خودرو آغاز شد. این خودرو با گیربکس اتومات هم عرضه می‌شود که قیمتی نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان دارد.

برلیانس H230 (دنده‌ای)

مدل ۱۳۹۹ – ۲۵۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۳۹۸ – ۲۴۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

برلیانس H230 (اچ۲۳۰) نسخه سدان H220 است و در سال ۲۰۱۲ در چین روی خط تولید قرار گرفت. این صندوقدار چینی در سال ۱۳۹۴ توسط سایپا به مشتریان ایرانی عرضه شد و یک سال بعد خط تولید آن توسط پارس خودرو راه‌اندازی شد. این خودرو از نظر امکانات و تجهیزات تفاوتی با مدل هاچبک ندارد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن ۱۴.۵ ثانیه است و خودرویی کند به حساب می‌آید اما از نظر مصرف سوخت اقتصادی است و ۶.۸ لیتر در صد کیلومتر می‌سوزاند.

پژو ۲۰۶ (تیپ ۲)

مدل ۱۴۰۰ – ۲۳۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

پژو ۲۰۶ یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین خودرو هم در بازار ایران و هم در بازارهای جهانی بود. این هاچبک فرانسوی در سال ۱۳۸۰ برای اولین بار راهی خیابان‌های کشور شد و در آن زمان خودروی مدرنی بود. پژو ۲۰۶ در شش تیپ تولید می‌شد که در حال حاضر فقط تیپ ۵ و ۲ روی خط تولید باقی مانده‌ است. مصرف سوخت این هاچبک کوچک ۶.۴ لیتر در صد کیلومتر است.

پژو ۴۰۵ GLX (دوگانه‌سوز)

مدل ۱۳۹۹ – ۲۲۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

پژو ۴۰۵ GLX (جی ال ایکس) قدیمی‌ترین خودروی ساخت داخل است که همچنان در خط تولید قرار دارد. این خودرو در سال ۷۲ و با موتورهای ۱.۶ لیتری و ۲ لیتری به مشتریان ایرانی معرفی شد و از سال ۸۱ موتور ۱.۸ لیتری XU7 به ۴۰۵ قدرت داد. صندوق عقب مدل دوگانه ‌سوز به دلیل نصب باک گاز CNG، گنجایش کمتری از مدل بنزینی دارد.

پژو پارس (ساده)

بازار ایران پارس

مدل ۱۴۰۰ – ۲۵۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۳۹۹ – ۲۴۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

پژو پارس که در ابتدا با نام پرشیا شناخته می‌شد، در سال ۱۳۷۹ به دست خریداران ایرانی رسید. این خودرو شبیه به ۴۰۵ اما با چهره‌ای جدیدتر و با الهام از پژو ۴۰۶ طراحی و تولید شده است. موتور پارس همان موتور ۱.۸ لیتری است که روی ۴۰۵ GLX قرار دارد. پژو پارس ساده امکانات کمتری نسبت به دیگر مدل‌های پارس دارد.

رانا LX

مدل ۱۳۹۹ – ۲۲۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

رانا فیس‌لیفت اقتصادی پژو ۲۰۶ است که در سال ۹۱ زیر پای مشتریان قرار گرفت و همین اقتصادی بودن باعث شد تا کیفیت ساخت آن به شدت کاهش پیدا کند. برای جبران این نقص، یک سال بعد تیپ LX به بازار آمد و تجهیزاتی مثل سنسور عقب، نمایشگر روی داشبورد و شیشه‌های برقی عقب به این خودرو اضافه شد.

رانا پلاس

مدل ۱۴۰۰ – ۲۵۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۳۹۹ – ۲۳۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

رانا پلاس یکی از جدیدترین محصولات ایران خودرو بوده که چند ماهی بیشتر از تحویلش به مشتریان نگذشته است. رانا پلاس همان طور که از اسمش پیدا است، طراحی و امکانات بهتری نسبت به مدل معمولی دارد. آلایندگی موتور کاهش یافته، گرافیک چراغ‌ها تغییر کرده، آینه بغل دارای راهنما شده و در کابین هم از تجهیزات پژو ۲۰۷ استفاده شده است.

سمند LX

بازار ایران سمند

EF7 – مدل ۱۴۰۰ – ۲۶۷،۰۰۰،۰۰۰ تومان

EF7 – مدل ۱۳۹۹ – ۲۵۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

EF7 دوگانه‌ سوز – مدل ۱۳۹۹ – ۲۷۳،۰۰۰،۰۰۰ تومان

ساده – مدل ۱۴۰۰ – ۲۳۱،۰۰۰،۰۰۰ تومان

سمند LX تیپ جدیدی از اولین خودروی ملی است که در سال ۱۳۸۳ و با هدف رفع کاستی‌ها و نواقص تیپ‌های قبلی به بازار آمد. در سال ۱۳۸۸، مدل دوگانه‌ سوز این خودرو عرضه شد و دو سال بعد موتور بنزینی EF7 روی سمند ال ایکس قرار گرفت. موتور تیپ ساده این خودرو خانوادگی با پژو ۴۰۵ و پژو پارس ساده یکسان است.

سمند سورن ELX

مدل ۱۳۹۹ – ۲۶۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

سمند سورن ELX تیپ و مدل جدیدی از سمند سورن بود که در سال ۱۳۹۰ به بازار آمد. در این تیپ از موتور EF7 مثل بقیه محصولات ایران خودرو استفاده شد و همین طور ترمزهای چهار چرخ به نوع دیسکی تغییر پیدا کرد.

کوییک اتوماتیک پلاس

مدل ۱۴۰۰ – ۲۲۸،۰۰۰،۰۰۰ تومان

کوییک در سال ۱۳۹۵ معرفی شد. این خودرو یکی از بهترین محصولات داخلی از نظر امکانات و تجهیزات است. کوییک اولین خودروی داخلی است که از جعبه دنده CVT استفاده می‌کند و فرمان اسپرت، نمایشگر لمسی با دوربین نویگیشن و استارت دکمه‌ای از آپشن‌های این خودرو هاچبک کراس است.

برای اطلاعات بیشتر از اخبار و دانستنی‌های خودرو می‌توان به مقاله‌های مشخصات فنی سمند سورن ELX و شایع‌‌ترین ایرادات پژو 405 و هزینه‌های نگهداری آن مراجعه نمود.

تیم تولید محتوا

این مقاله به کوشش تیم تولید محتوای وبسایت فرانید تهیه و تدوین شده است. تمام تلاش این تیم بالا بردن کیفیت آگاهی و دانش مردم در زمینه قطعات خودرو می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا