شاسی بلندهای 500 میلیونی بازار ایران

یکی از انواع مختلف خودرو که هر کسی دوست دارد صاحبش باشد، ماشین شاسی بلند است. خودرویی که بزرگ‌تر و سنگین‌تر از هاچبک‌ها و سدان‌ها است و به خاطر همین ابعاد و اندازه، امنیت بیشتری دارد. همچنین این نوع خودروها از پیشرانه‌های قوی‌تری استفاده می‌کنند و می‌توان آنها را در جاده‌ها و مسیرهای ناهموار راند و حس آفرودسواری و ماجراجویی را ارضا کرد.

اما شاسی بلندها و کراس اوورها هیچ وقت خودروهای ارزان قیمتی نبوده‌اند و نیستند و اگر فردی بخواهد در بازار ایران یک دستگاه شاسی بلند بخرد، حداقل باید ۴۰۰ – ۵۰۰ میلیون تومان پول داشته باشد. با این پول می‌توان یک کراس اوور (شاسی بلند جمع و جور) چینی با آپشن‌های معمولی خرید.

ام وی ام X22 (اسپرت اکسلنت)

ام وی ام X22 نام ایرانی است که شرکت مدیران خودرو برای شاسی بلند چینی چری تیگو ۲ انتخاب کرده است. این خودرو را در اصل باید مدل کراس اوور ام وی ام ۳۱۵ دانست. X22 در سال ۱۳۹۶ با جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک به دست مشتریان ایرانی رسید.

این شاسی بلند چینی در ۴ تیپ لاکچری، اسپرت، اکسلنت و اسپرت اکسلنت عرضه می‌شود که هر کدام تفاوت‌های جزیی با هم دارند. تیپ اسپرت اکسلنت ترکیبی از دو تیپ اسپرت و اکسلنت است و ویژگی‌های هر دو تیپ را دارد که شامل سقف مشکی، حالت رانندگی اسپرت، گارد و رکاب است.

حسگر فشار باد تایر، کنترل پایداری، کنترل کشش، کمکی حرکت در سربالایی و ترمز کمکی از آپشن‌های جدید ام وی ام X22 است.

ام وی ام X33 S

شاسی بلند 3

شاسی بلند 2

ام وی ام X33 S شاسی بلند دیگری است که توسط مدیران خودرو مونتاژ و از سال ۱۳۹۵ در بازار ایران عرضه می‌شود. این شاسی بلند سومین فیس لیفت خودرو چری تیگو ۳ است که با اسم متفاوتی در بازار ایران به فروش می‌رسد. X33 S نیوفیس یکی از جدیدترین خودروهای چری و تولید سال ۲۰۲۰ است و به همین خاطر، ظاهر مدرن و به‌روزی دارد. این طراحی بیشتر روی جلو و چهره این شاسی بلند اعمال شده است.

نسل قبلی این خودرو دارای جعبه دنده CVT بود که در خودرو جدید تبدیل به گیربکس اتومات شده است. کنترل پایداری، کنترل کشش، کنترل سرعت در سرازیری، کنترل ایستایی در سربالایی، اتولایت، سنسور باد تایر، فرمان برقی و گرمکن صندلی جلو از آپشن‌های جدید ام وی ام X33 S نیوفیس است.

جک S3

جک S3 شاسی بلند جمع و جور محصول شرکت چینی JAC Motor است که روی خط مونتاژ کرمان موتور قرار دارد. این خودرو در سال ۲۰۱۳ (۱۳۹۲ شمسی) در چین رونمایی شد و در سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۳ شمسی) به دست مشتریان چینی رسید. دو سال بعد، یعنی در سال ۲۰۱۶ (۱۳۹۵ شمسی) تغییراتی روی جک S3 اعمال و مدل فیس‌لیفت آن به بازار آمد.

اما ایرانی‌ها در سال ۱۳۹۶ با این خودرو آشنا شدند، البته نه مدل فیس‌لیفت، بلکه مدل اولیه‌ای که در سال ۱۳۹۲ تولید شده بود. با این حال طراحی خوب، قیمت مناسب و امکانات متنوعی مثل کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل پایداری، سنسور فشار باد تایر، اتولایت، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، نویگیشن و دوربین عقب باعث شده تا فروش خوبی داشته باشد.

چانگان CS35

چانگان CS35 را ایرانی‌ها از سال ۱۳۹۳ و به عنوان یک خودرو وارداتی می‌شناسند. بعدها و در سال ۱۳۹۵ با آغاز همکاری سایپا و شرکت چینی چانگان، تولید این خودرو در ایران آغاز شد. عرضه چانگان CS35 مونتاژی باعث شد تا قیمت مدل‌های وارداتی این خودرو با کاهش مواجه شود. چانگان CS35 را ایتالیایی‌ها طراحی کرده‌اند و یکی از عوامل فروش خوب این خودرو، همین طراحی خوب است.

این شاسی بلند چینی با دو گیربکس دستی و اتومات و پیشرانه ۱.۶ لیتری عرضه می‌شود. چانگان CS35 کندترین خودرو در کلاس شاسی بلندهای ۵۰۰ میلیون تومانی است و ۱۵ ثانیه طول می‌کشد تا به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

برای کسب اطلاعات بیشتر از اخبار خودرو می توان به مقاله های عرضه نسخه جدید جک S5 و عرضه شاسی بلند های ایران خودرو مراجعه نمود.

تیم تولید محتوا

این مقاله به کوشش تیم تولید محتوای وبسایت فرانید تهیه و تدوین شده است. تمام تلاش این تیم بالا بردن کیفیت آگاهی و دانش مردم در زمینه قطعات خودرو می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا