عرضه نسخه جدید جک S5 در آینده ای نزدیک به بازار ایران

جک S5 یک کراس اوور جمع و جور شهری چینی است که نخستین مرتبه در نمایشگاه خودرو پکن 2012 به عنوان یک مدل مفهومی کانسپت به نمایش درآمد و به طور رسمی با نام جک S5 ایگل در نمایشگاه خودرو گوانجو به بازار معرفی شد؛ با این حال خیلی سریع نام آن به جک اس ریفاین ۵ تغییر داده شد.

S5 جک

پس از محبوبیت هیوندای توسان نسل دوم در بازار ایران شرکت تصمیم گرفت تا جک S5 را که از لحاظ ظاهری شباهت بسیار زیادی به آن محصول کره‌ای داشت، به بازار ایران عرضه کند. بنابراین جک S5 از اواخر سال۱۳۹۳ به صورت مونتاژ داخل راهی بازار کشورمان شد که استقبال نسبتا گسترده مشتریان کرمان موتور در پی داشت. در سال ۱۳۹۵ نیز نسخه اتوماتیک جک S5 به مشتریان تحویل داده شد. در ادامه این مبحث قصد داریم تا جک S5 را از لحاظ فنی، ظاهری، امکانات، وضعیت فروش و غیره مورد بررسی قرار دهیم.

نمونه‌ای که در این تصویر مشاهده می‌نمایید، در وبسایت رسمی جک به نام S5 II معرفی شده است. نسخه فیس لیفتJACK S5 شباهت انکارناپذیری با مدل اولیه دارد و نشان می‌دهد طراحان جک یک فیس لیفت جزئی را روی این کراس‌اوور اعمال کرده‌اند. به جلو پنجره نسبتا بزرگ جک S5، یک لبخند کرومی اضافه شده و پلاستیک مشکی رنگ بزرگی نیز قسمت میانی را پوشانده است. طراحی چراغ‌ های مه شکن نسبت به مدل اولیه تغییر کرده و تهاجمی شده است.

همانند اکثر فیس لیفت‌های جزئی، نمای جانبی خودرو بدون تغییر باقی مانده و همچنان همان ظاهر اولیه را شاهد هستیم. نمای عقبی خودرو نیز هیچ تغییر خاصی نداشته و به نظر می‌رسد طراحان جک از ظاهر این قسمت به اندازه کافی رضایت داشته‌اند. فیس لیفت جک S5 در سال 2017 انجام شده، از این رو لوگو ستاره مانند جک را در این خودرو شاهد هستیم هرچند مدتی بعد لوگو جدید نیز به جلو پنجره این خودرو افزوده شد.

شرکت کرمان موتور از آغاز عرضه نسخه جدید خودرو جک S5 طی روزهای آتی خبر داد. جک S5 از اولین نمونه های شاسی بلندهای چینی بازار کشور می باشد که طرفداران زیادی در بین مردم کشور ما دارد. این خودرو در حدود ۶ سالی می شود که در بازار ایران حضور دارد و برای اولین بار قرار است با نسخه جدیدی وارد بازار خودروی ایران بشود.

به احتمال فراوان طی چند روز آینده بخشنامه فروش خودروJACK S5 فیس‌لیفت توسط شرکت کرمان موتور فعال شود.

کرمان موتور اطلاعات دقیقی هنوز از این محصول منتشر نکرده است ولی انتظار میرود پیشرانه استفاده شده در این مدل همان پیشرانه خودرو KMC K7 یعنی 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر با حداکثر 174 اسب‌بخار قدرت و 251 نیوتن‌ متر گشتاور باشد.

طراحی ظاهری جک S5

همان‌ طور که اشاره شد طراحی بدنه جک S5 بسیار شبیه هیوندا توسان LM صورت گرفته و به همین علت هم در بازار ایران خیلی زود بر سر زبان‌ ها افتاد. در نمای روبرو شاهد چراغ‌ هایی با طراحی کشیده و نسبتا اخم آلود هستیم. یک جلو پنجره مزین به نوارهای کرومی حاوی لوگوی جک نیز فاصله بین آنها را پر کرده است. نوع طراحی سپر، مجرای تهویه و قاب‌های مه شکن نیز در مهیج‌ تر جلوه کردن چهره این شاسی بلند چینی تاثیر مثبتی داشته است.

خطوط حجمی روی پروفیل جانبی و درب کاپوت به همراه فلاپ‌های مشکی در بخش رکاب نیز سبب خوش فرم‌تر به نظر رسیدن نمای ظاهری جک S5 شده است. در نمای عقب نیز از چراغ‌های مشابه آئودی q5 استفاده شده که ظاهری ساده اما زیبا و متقاعدکننده را برای این بخش S5 به وجود آورده است. در یک جمع بندی می‌توان اظهار داشت که شباهت طراحی ظاهری جک S5 با هیوندای توسان سبب موفقیت بیشتر این مدل در بازار ایران شد و رضایت نسبی اکثر مشتریان را در پی داشت.

JACK

طراحی داخلی جک
S5

طراحی داخلی جک S5 به ویژه هنگام عرضه اولیه این خودرو به بازار ایران در قیاس با سایر تولیدات نسبتا اقتصادی موجود در کشور بسیار زیباتر و مدرن به نظر می‌رسید. به ویژه که بسیاری از مشتریان توانایی خرید محصولات گرانتر کره‌ای را نداشته و می‌توانستند با بودجه ای در حدود 75 میلیون تومان اقدام به خرید یک کراس اوور با طراحی داخلی نسبتا مدرن کنند.

در نتیجه کابین جک اس فایو از لحاظ ظاهری می‌توانست نیازهای بسیاری از مشتریان این رنج قیمت بازار در آن زمان را به خوبی برآورده سازد. به ویژه که طراحان چینی همچون نمای بیرونی، نگاه ویژه‌ای به طراحی هیوندای توسان داشته و نمای داخلی جک S5 را تا حد زیادی مشابه هیوندای توسان LM از آب درآورده‌اند.

طرح متمایز و عمودی دریچه‌های تهویه میانی داشبورد به علاوه شمایل اسپرت غربیلک فرمان و پنل کیلومتر شمار پشت آن از جمله نقاط قوت و نسبتا تاثیر برانگیز نمای داخلی JACK S5 به شمار می‌رود. کیفیت متریال به کار رفته در ساخت کابین و داشبورد نیز گرچه از نوع مرغوب نیست اما با این حال می‌توان در این رنج قیمت نمره نسبتا قابل قبولی به آن اعطا کرد. کیفیت رویه صندلی‌ها و فرم آنها هم مناسب بوده و بدن سرنشین را در طول مسافرت‌ های طولانی چندان خسته نمی‌کند.

کابین جک S5 از لحاظ گنجایش فضای داخلی ظرفیت مناسبی را در اختیار کاربران قرار داده و پنج سرنشین بزرگسال با حداقل محدودیت می‌توانند در این فضا حضور پیدا کنند. همچنین وجود ۵۰۵ لیتر فضا در بخش محفظه بار این خودرو باعث می‌شود تا ظرفیت مناسبی جهت جای دادن اسباب و وسایل سرنشینان در این قسمت وجود داشته باشد و خانواده‌ ها از این حیث با مشکل اساسی مواجه نباشند.

به طور کل می‌توان اظهار داشت که گرچه کیفیت متریال کابین جک اس5 اندکی نسبت به رقبا پایین‌تر به نظر می‌رسد اما از لحاظ جادار بودن و سبک طراحی توانسته نظر مثبت مشتریان این گونه کراس اوورهای نه چندان گران قیمت چینی را نسبت به خود جلب سازد.

جک طراحی داخلی

مشخصات فنی جک S5

جک اS5نیروی مورد نیاز خود را از یک پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ به حجم ۲ لیتر دریافت می‌کند که قادر به تولید توانی معادل ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور بوده و آن را به وسیله یک گیربکس شش سرعته دستی و یا شش سرعته اتوماتیک دو کلاچه DCT به سوی محور جلو ارسال می‌کند.

شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو در مدل مجهز به گیربکس دستی معادل ۱۰.۵ ثانیه بوده و در جک S5 اتوماتیک  به حدود ۱۱.۵ ثانیه خواهد رسید. همچنین حداکثر سرعت جک S5 معادل 180 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است. میانگین مصرف سوخت ترکیبی این کراس اوور چینی نیز به رقم ۷.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.

آپشن‌ها و امکانات
جک S5

در بحث امکانات رفاهی جک S5 اتوماتیک به عنوان نسخه فول آپشن دارای تجهیزات بیشتری از S5 دنده‌ای بوده و سطح متعادلی از آپشن‌ها را در اختیار کاربران خود می‌گذارد. از جمله مهمترین تجهیزات جک S5 می‌توان از موارد زیر نام برد:

سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، سامانه کنترل سرعت در سرازیری، اتولایت، چراغ مه شکن جلو و عقب، فرمان برقی دو حالته، سیستم صوتی با شش اسپیکر، نمایشگر، رهیاب، دوربین عقب، بلوتوث، استارت و ورود بدون کلید، تهویه اتومات دوگانه، صندلی برقی راننده ۶ حالته + مموری، گرمکن صندلی جلو، روکش چرمی صندلی‌ها، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی، سانروف.

ناگفته نماند جک S5 موفق به دریافت پنج ستاره ایمنی از موسسه c-ncap چین شده و امنیت تقریبا قابل قبولی را به کاربران خود ارائه دهد. بخشی از این میزان امنیت جک اس5 مدیون وجود امکانات ایمنی است که در ادامه به آنها اشاره کرده‌ایم: سامانه کنترل پایداری، حسگر پارک جلو و عقب، حسگر فشار باد تایر، ترمز ضد قفل ABS، توزیع نیروی ترمز EBD، ترمز کمکی، ۴ عدد کیسه هوا، کمربند ایمنی پیش‌کشنده، پشت سری فعال.

مزایا و معایب جک
S5

نکات مثبت جک S5

طراحی ظاهری زیبا، کابین جادار و جذاب، امکانات رفاهی قابل قبول، پیشرانه پرقدرت و خدمات پس از فروش گسترده کرمان موتور.

نکات منفی جک S5

متریال نه چندان مرغوب کابین، استفاده از تسمه تایم به جای زنجیر در پیشرانه و نیاز به تعویض ان در فواصل زمانی کوتاهتر.

همان طور که اشاره شد جک اس5 یکی از محبوب‌ترین کراس اوورهای شهری بازار ایران است که با توجه به بهره بردن از نکات مثبتی مانند طراحی ظاهری و داخلی خوشایند و خدمات پس از فروش گسترده شرکت کرمان موتور توانسته بازار خریدوفروش بسیار پررونقی در ایران برای خود دست‌وپا کند. بنابراین وضعیت فروش پرحرارتی برای جک اس5 در بازار ایران برآورد می‌شود.

تیم تولید محتوا

این مقاله به کوشش تیم تولید محتوای وبسایت فرانید تهیه و تدوین شده است. تمام تلاش این تیم بالا بردن کیفیت آگاهی و دانش مردم در زمینه قطعات خودرو می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا