طراحی لئو کوپه خودروی پرنده با سرعت 400 کیلومتر در ساعت

“لئو کوپه” نام خودروی پرنده جدید در حال ساختی است که یک خودروی اسپرت زیبا با سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت است که گفته می‌شود با یک بار شارژ کامل تقریباً ۴۸۰ کیلومتر پرواز می‌کند.

با توجه به انتظار برای رشد ارزش بازار خودروهای پرنده و تاکسی‌های هوایی تا سال ۲۰۴۱ به میزان ۱۴.۷ میلیارد دلار، منطقی است که گام بعدی در این صنعت، توسعه خودروهای پرنده شخصی باشد.

با در نظر گرفتن پیشرفت این بازار در آینده، شرکتی موسوم به “Urban eVTOL” در حال توسعه یک خودروی پرنده زیبا و اسپرت است که ادعا می‌شود حداکثر سرعت آن ۴۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و بُرد آن نیز ۴۸۳ کیلومتر است.

خودروی پرنده 1

این خودروی پرنده که “لئو کوپه”(LEO Coupe) نامیده می‌شود، توسط “پیت بیتار” متخصص سیستم‌های پیشران عمودی و “کارلوس سالاف” طراح ابرخودروهای اسپرت که به طراحی خودروی “مزدا فورای” معروف است، در حال توسعه است.

این خودرو با ظرفیت ۳ نفر از ۱۶ پیشرانه عمودی ۱۰ کیلوواتی برای برخاستن عمودی و همچنین رانش افقی استفاده می‌کند.

نمای بیرونی آن با بال‌های جعبه‌ای به گونه‌ای طراحی شده که به آن این امکان را می‌دهد تا هنگامی که به سرعت ۱۸۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد، بتواند خود را در پرواز افقی نگه دارد.

اگر چه بال‌های کوچک این خودروی پرنده ممکن است به این معنی باشد که برای حفظ خود در هوا نیاز به سرعت بالا دارد، اما این طراحی به آن اجازه می‌دهد تا در زمین فضای کمتری اشغال کند و به راحتی در یک گاراژ یا پارکینگ قابل پارک کردن باشد.

“لئو کوپه” از یک سیستم باتری ۶۶ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند که به آن اجازه می‌دهد تقریباً یک ساعت و ۱۵ دقیقه، به علاوه ۵ دقیقه برای برخاستن و فرود پرواز کند.

این خودروی پرنده همچنین دارای یک سیستم ایمنی فوق العاده با سه ابزار قابل توجه است.

“لئو کوپه” دارای یک چتر نجات و همچنین یک سیستم موشک بالستیک در زیر خود است که شبیه به آنچه “جف بزوس” برای کاهش سرعت کپسول خود درست قبل از برخورد با زمین استفاده کرد، روشن می‌شود و در صورت اتمام شارژ، امکان فرودی ایمن روی زمین را فراهم می‌کند.

خودروی پرنده 2

سرانجام، شرکت سازنده در حال توسعه یک سیستم ایمنی به نام “پنجه‌های گربه” است که یک سیستم فرود بادی است که به خودروی پرنده اجازه می‌دهد تا فرودهای نرمی را انجام دهد.

شرکت “Urban eVTOL” قصد دارد یک نمونه اولیه از “لئو کوپه” بسازد و آزمایش‌های پروازی آن را در سال ۲۰۲۲ آغاز کند. این شرکت به دنبال سرمایه‌گذار است تا بتواند به مرحله بعدی توسعه نمونه‌های اولیه در مقیاس کامل برسد.

“بیتار” مدعی است که “لئو کوپه” می‌تواند قیمتی زیر ۲۹۰ هزار دلار داشته باشد.

برای اطلاعات بیشتر از اخبار و دانستنی‌های خودرو می توان به مقاله‌های ممنوعیت فروش لندکروز 2022 و 5 ویژگی برتر ix جدیدترین محصول بی ام و مراجعه نمود.

منبع: CAR.ir

تیم تولید محتوا

این مقاله به کوشش تیم تولید محتوای وبسایت فرانید تهیه و تدوین شده است. تمام تلاش این تیم بالا بردن کیفیت آگاهی و دانش مردم در زمینه قطعات خودرو می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا