مشخصات فنی و ظاهری پوزیدون مرسدس AMG

احتمالا وقتی به ماشین‌های تیونینگ‌ شده و ارتقا یافته مرسدس ای‌ام‌جی فکر می‌کنید، اولین گزینه‌ای که به ذهنتان می‌رسد، محصولات برابوس است. خودروهایی که به صورت خلاقانه تیونینگ شده‌اند و از هر زاویه‌ای که به آنها نگاه کنید، معرکه هستند.

اما اگر سرعت و قدرت از قیافه و ظاهر برایتان مهم‌تر است و می‌خواهید مرسدس AMG مثل فراری تند و تیز باشد، شرکت تیونینگ پوزیدون می‌تواند کارتان را راه بیندازد. مهندسان و طراحان این شرکت به قدری خوب عمل کرده‌اند که مرسدس ای‌ام‌جی A45 S می‌تواند با خودروهای پورشه رقابت کند و حالا تیونینگ جدید خود را از مرسدس ای‌ام‌جی GT R رودستر ارائه داده‌اند.

مشخصات فنی پوزیدون مرسدس ای‌ام‌جی GTR رودستر

پوزیدون مرسدس 1

مدل استاندارد مرسدس ای‌ام‌جی GT R رودستر از یک پیشرانه ۴ لیتری با قدرت ۵۷۷ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر استفاده می‌کند اما بعد از دست به کار شدن پوزیدون، این اعداد بیشتر می‌شود.

مشخصاتحجم / میزان / تعداد
محور محرکدیفرانسیل عقب
حجم موتور۴ لیتر (۳۹۸۲ سی سی)
نوع موتورM178 – هشت سیلندر خورجینی V8 توربو دوقلو بنزینی
تنفس موتورتوربوشارژ دوقلو
حداکثر قدرت

۸۸۰ اسب بخار

۸۳۰ اسب بخار

۷۸۰ اسب بخار

۶۷۰ اسب بخار

حداکثر گشتاور

۹۹۹ نیوتن متر

۹۴۹ نیوتن متر

۸۴۹ نیوتن متر

۸۰۰ نیوتن متر

شتاب۲.۹ ثانیه
حداکثر سرعت۳۵۹ کیلومتر بر ساعت
تعداد سیلندر۸
تعداد سوپاپ۳۲
انتقال قدرت۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه
مصرف سوخت ترکیبی۱۴ لیتر در صد کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو ۶
سیستم فرمانبرقی
سیستم تعلیق جلودو جناغی
سیستم تعلیق عقبدو جناغی
نوع بدنهجی تی (GT)
نوع رینگآلومینیومی
نوع شاسییکپارچه
ترمز جلودیسکی خنک‌شونده
ترمز عقبدیسکی خنک‌شونده

مشخصاتابعاد و اندازه‌ها
طول۴۵۶۴ میلیمتر
عرض۲۰۰۷ میلیمتر
ارتفاع۱۲۸۸ میلیمتر
فاصله بین محور جلو و عقب۲۶۳۰ میلیمتر
وزن خالص۱۶۴۵ کیلوگرم
حجم مخزن سوخت۷۵ لیتر
حجم صندوق عقب۱۶۴ لیتر
قطر رینگ

۱۹ اینچ (جلو)

۲۰ اینچ (عقب)

چرخ جلو و عقب

R19 275/35

R20 325/30

تعداد سرنشین۲ نفر

پکیج جدید تیونینگ RS 830+ قدرت پیشرانه ۴ لیتری را به ۸۸۰ اسب بخار می‌رساند و قوی‌تر از مدل بلک سریز می‌شود که رکورد پیست نوربرینگ را شکسته بود. عملکرد فوق‌العاده پیشرانه به لطف توربوشارژهای جدید، پیستون‌های آبکاری شده، پمپ سوخت ارتقایافته، فیلتر هوا و شمع‌های جدید به دست آمده است.

اگر ۸۸۰ اسب بخار برای شما زیاد است می‌توانید پکیج RS 830 را انتخاب کنید که ۸۳۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. اگر هم فکر می‌کنید که از عهده کنترل قدرت این مرسدس برنمی‌آیید، می‌توانید تیونینگ ۷۸۰ اسب بخاری را امتحان کنید.

پوزیدون یک مدل پایه با قدرت ۶۷۰ اسب بخار را هم برای افرادی در نظر گرفته که فقط می‌خواهند مرسدسشان کمی قوی‌تر باشد.

طراحی ظاهری پوزیدون مرسدس ای‌ام‌جی GTR رودستر

پوزیدون مرسدس 2

طراحی ظاهری پوزیدون مرسدس ای‌ام‌جی GT R رودستر فوق‌العاده جذاب است و به سختی می‌توانید چشم از این خودرو بردارید. کاپوت کشیده جلو به چراغ‌های تمام ال‌ای‌دی و جلوپنجره بزرگ می‌رسد. گلگیرهای بزرگ چرخ‌های عریض ۱۹ اینچی جلو و ۲۰ اینچی عقب را دربرمی‌گیرد.

یک باله تنظیم‌شونده از جنس فیبرکربن روی در صندوق عقب قرار گرفته و دیفیوزر و اگزوز در وسط سپر عقب دیده می‌شوند.

طراحی داخلی پوزیدون مرسدس ای‌ام‌جی GTR رودستر

پوزیدون مرسدس 3

پوزیدون مرسدس ای‌ام‌جی GT R رودستر یک خودرو دو نفره است. هر چند ارتفاع این خودرو کوتاه است اما صندلی‌های خودرو کاملا بدن راننده را در بر می‌گیرند و حتی اگر راننده و سرنشین هم قدبلند باشند، فضای کاملا راحتی برای سر و پا در اختیار خواهند داشت. عرض دو متری پوزیدون مرسدس هم باعث می‌شود تا راننده و سرنشین به راحتی در صندلی‌ها بنشینند.

پوزیدون ای‌ام‌جی GT R خودرویی برای گشت و گذار آخر هفته‌ها نیست و صندوق عقب آن فقط گنجایش یک ساک ورزشی و یا کت و شلوار را دارد.

با وجود فضای جادار برای راننده و سرنشین اما جای کافی برای لوازم و وسایل در داخل خودرو وجود ندارد. در کنسول مرکزی جایی برای تلفن همراه در نظر گرفته شده و محفظه‌ای برای کیف یا کلید وجود دارد. جیب‌های روی درها آنقدر کم‌عمق است که اصلا بود و نبودنشان فرقی ندارد و جعبه داشبرد هم چندان جادار نیست.

امکانات پوزیدون مرسدس ای‌ام‌جی GTR رودستر

پوزیدون مرسدس ای‌ام‌جی GT R رودستر به یک کیلومترشمار ۱۲.۳ اینچی مجهز است که می‌توان خودرو را از طریق AMG Drive روی فرمان، تنظیم کرد.

صندلی‌های گرمکن و سردکن، تهویه اتومات دوگانه و ایراسکارف (شال هوایی) که هوای گرم را از پشت سر راننده و سرنشین پخش می‌کند، از آپشن‌های این خودرو است.

دوربین و سنسور پارک جلو و عقب کار راننده را در پارکینگ راحت می‌کند. نوربالا اتومات، کروز کنترل هوشمند، هشدار نقطه کور، رادار تغییر لاین، آینه‌های گرمکن و ورود بدون کلید از دیگر امکانات و تجهیزات پوزیدون مرسدس است.

سیستم اطلاعات و سرگرمی از طریق یک نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی در دسترس است و موسیقی از ۱۱ بلندگو سه‌بعدی پخش می‌شود. از ویژگی‌های سیستم اطلاعات و سرگرمی می‌توان به نویگیشن، بلوتوث، دو پورت USB، رادیو ماهواره‌ای، اندروید اتو و اپل کار پلی اشاره کرد.

حداقل ۸ کیسه هوا در این خودرو ۸۸۰ اسب بخاری وجود دارد که شامل کیسه هوای دو مرحله‌ای، ایربگ راننده و سرنشین، کیسه هوای جانبی و ایربگ پرده‌ای می‌شود.

بازار پوزیدون مرسدس ای‌ام‌جی GTR رودستر

پوزیدون هنوز قیمت جدیدترین پکیج‌ها برای مرسدس جی تی را اعلام نکرده اما باید بدانید که مدل اصلی مرسدس ای‌ام‌جی GT R در بازار ۱۹۰ هزار دلار قیمت دارد.

با این قیمت چند صد هزار دلاری، فقط افراد خاصی می‌توانند از پس خرید آن بربیایند، با این حال زیبایی و قدرت پوزیدون مرسدس ای‌ام‌جی GT R رودستر به شدت وسوسه‌کننده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر از اخبار و دانستنی‌های خودرو می‌توان به مقاله‌های بررسی مشخصات چری آریزو 5 اکسلنت و معرفی خودروهای 250 میلیون تومانی در بازار ایران مراجعه نمود.

تیم تولید محتوا

این مقاله به کوشش تیم تولید محتوای وبسایت فرانید تهیه و تدوین شده است. تمام تلاش این تیم بالا بردن کیفیت آگاهی و دانش مردم در زمینه قطعات خودرو می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا