بدون مشتری ماندن خودروهای خارجی در بازار

خودروهای خارجی همچنان بدون مشتری هستند. نایب رئیس دوم اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با تایید این خبر می‌گوید: با توجه به نوسان قیمت ارز خودروهای خارجی گران نشده و تقاضایی برای این خودروها در بازار وجود ندارد.

در هفته چهارم بهمن ماه قیمت ارز افزایش یافت اما قیمت خودروهای خارجی از گرانی ارز تاثیر نپذیرفت، چراکه به گفته نایب رئیس دوم اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو، در بازار تقاضایی برای خودروهای خارجی وجود ندارد.

نعمت الله کاشانی‌نسب معتقد است بازار خودرو دیگر جذابیتی برای مردم ندارد. خودروهای خارجی نسبت به سه ماه گذشته حدود 30 درصد ارزان‌تر شده است اما در بازار خریدار واقعی برای این خودروها وجود ندارد.

هفته گذشته اسد کرمی، نایب رئیس اول اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفته بود: «قیمت خودروهای ایرانی و خارجی ممکن است دچار نوسان شود اما اکنون در بازار تقاضا برای خودروهای ایرانی بیشتر از خودروهای خارجی است.»

خودروهای خارجی گران

خبری از دلالان نیست

نایب رئیس دوم اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو درباره آینده بازار خودرو گفت: بازار دلالی خودرو جمع شده است. در گذشته افراد خودرو می‌خریدند تا با قیمت بالاتری به متقاضیان بفروشند، اما الان چون تقاضا کم شده، حضور دلالان هم در بازار کاهش یافته است.

اما قیمت خودرو چه می‌شود؟ به گفته کاشانی‌نسب فعلا تقاضا در بازار به کمترین حد خود رسیده و قیمت‌ها هم نوسان ندارد و احتمالا تا پایان این هفته هم قیمت‌ها تغییری نکند.

کاشانی نسب در حالی مدعی ثبات قیمت در بازار خودرو است که هر ساله در آستانه شب عید تقاضا برای خودرو بالا می‌رود. بنابراین با افزایش تقاضا روند قیمت خودرو نیز صعودی می‌شود. حال باید منتظر ماند و دید که آیا تقاضا در پنج هفته باقیمانده از سال جاری افزایش می‌یابد یا بازار خودرو در شب عید بدون رونق است؟

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران نیز دراین‌باره این‌طور می‌گوید که: “قیمت خودرو در بازار در حال ریزش است و باوجود کاهش نرخ خودروها، معاملات در بازار قفل‌شده و هیچ خرید و فروشی انجام نمی‌شود و افرادی هم که خودرویی در اختیار ندارند به‌ دلیل قیمت‌های بالا و توان خرید پایین قادر به خرید نیستند و معاملات در بازار خودرو بیشتر حول محور سرمایه‌گذاری می‌چرخد. قیمت‌ها ساختگی و غیرمنطقی است و فرد با محاسبه نرخ ارز و میزان سود خود نرخ را تعیین و مبادرت به خرید یا فروش می‌کند.”

خودروهای خارجی

ازجمله عوامل تأثیرگذار بر کاهش خرید و فروش خودرو در بازار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

1- روند ریزشی قیمت خودرو در کمتر از دوماه گذشته

نایب‌رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودروی تهران در این خصوص عقیده دارد: چند وقتی است که قیمت دلار و یورو یعنی ارز کاهش‌یافته است ازآنجایی‌که قیمت نرخ ارز به‌شدت در قیمت طلا تأثیرگذار است، بنابراین هرروز شاهد ریزش قیمت‌ها در بازار هستیم. این کاهش قیمت در بخش خودروهای خارجی بسیار مشهودتر از خودروهای داخلی است.

2- کاهش قیمت دلار نسبت به ماه‌های گذشته

کاهش قیمت دلار در مقایسه با ماه‌های گذشته، کاهش قیمت خودرو را نیز در پی داشته است. عدم ثبات در بازار ارز و تجربه یک‌باره افزایش قیمت سبب نوعی بی‌اعتمادی به این روند کاهش در مردم شده است. به‌طور مثال مشتریان بازار خودرو نمی‌دانند که اگر امروز خودرو خود را بفروشند، آیا فردا می‌توانند خودرویی بهتر بخرند یا خیر. از سویی دیگر این کاهش قیمت‌های ناگهانی باعث شده خریداران به این فکر کنند که شاید فردا بتوانند خرید ارزان‌تری داشته باشند ازاین‌رو دست‌ودل بازیگران اصلی بازار خودرو به خریدوفروش نمی‌رود که این روند نتیجه‌ای جز عدم معاملات و رکود در پی نداشته است.

3- کاهش قدرت ریسک مشتریان

افزایش قیمت‌های ناشی از دلار در تمامی ارکان زندگی مردم و بر قیمت تمام محصولات حتی کالاهای بی‌ربط اثر گذاشته است و مشتریان برای خرید هر کالایی کاملاً دست‌به‌عصا تر راه می‌روند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد خودرو و قیمت آن می توانید به دیگر خبرها مانند وضعیت قیمت در بازار خودرو طی ماه های آینده و معرفی بسترن x40 شاسی بلند مراجعه نمایید.

تیم تولید محتوا

این مقاله به کوشش تیم تولید محتوای وبسایت فرانید تهیه و تدوین شده است. تمام تلاش این تیم بالا بردن کیفیت آگاهی و دانش مردم در زمینه قطعات خودرو می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا