شناخت و بررسی مزایا و معایب خودروی کوییک

کوییک واژه ای است که شرکت سایپا آن را از یک طایفه‌ کُرد گرفته و خودروی خود را به این اسم نامگذاری کرده است. البته موارد دیگری نیز وجود دارد که نشان می دهد این واژه در مناطق دیگر کشورمان نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

این محصول جذاب در اواخر سال ۹۵ رونمایی شد و پا به میدان رقابت با دیگر خودروهای ایرانی گذاشت. به ادعای کارشناسان کوییک از پرآپشن‌ترین خودروهای ایرانی است. این خودرو در مقایسه با تیبا هاچ ‌بک از ارتفاع بیشتر، زه پلاستیکی گلگیرها، باربند مخصوص بهره می برد.

با این که با بخشی از مزایا و معایب کوییک آشنا شدید، اما این خودرو علاوه بر این خصوصیات دیگری را نیز شامل می شود که در ادامه با آنها آشنا می شوید.

مهمترین محاسن کوییک 

  • پشتیبانی از فرمان اسپرت و استارت دکمه‌ای
  • پشتیبانی از جعبه‌دنده CVT
  • پشتیبانی از یک نمایشگر لمسی
  • طراحی به‌روز با ظاهری زیبا جذاب
  • پشتیبانی از یک دوربین و نویگیشن
  • امکانات رفاهی متنوع
  • مصرف سوخت پایین
  • داشتن گیربکس اتوماتیک
  • پشتیبانی از زه پلاستیکی گلگیرها
  • پشتیبانی از یک باربند مخصوص مخصوص مسافرت
  • داشتن امکانات مناسب نسبت به قیمت

داشتن خودرو کوییک می تواند نیازهای شما را تا حدودی برطرف کند و شما را با امنیت بالا به مقصد برساند. مزایا و معایب کوییک در مقایسه با دیگر خودروهای سایپا بیشمار است، البته در کنار مزیت می توان معایبی را نیز برای آن در نظر گرفت که در ادامه با آنها بیشتر آشنا خواهید شد.

اگر به دنبال یک خودرو ارزان قیمت، جادار با امنیت بالا داخلی هستید، کوییک می تواند بهترین و ایده آل ترین گزینه برای شما باشد. طراحی این خودر بی نظیر است و در کنار امنیت زیبایی جالب توجهی نیز دارد.

 

خودرو کوییک

بررسی 
مزایا و معایب کوییک اتومات

حال که با مزایا و معایب کوییک اتومات آشنا شدید، بهتر است به صورت تخصصی با معایبی که برای این خودرو مطرح می شود نیز آشنا شوید تا مزیت ها و معایب آن را در کنار هم قرار دهید و با هم مقایسه کنید تا تصمیم مناسبی برای خرید و یا عدم خرید آن بگیرید.

گروه صنعتی سایپا با رونمایی این خودرو در سال ۹۵ در سه تیپ مختلف، که هر کدام از آنها ایرادات مدل قبلی را به نوعی برطرف می کردند و آپشن هایی را نیز به خود اضافه می کردند، توانسته به نوعی با خودروهایی مانند پژو ۲۰۶ تیپ ۵، وارد رقابت شود. البته تیپ های مختلف هر کدام در کنار مزیت هایی که دارند، معایبی را نیز شامل می شوند.

از مهمترین مزایا و معایب کوییک اتومات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

محاسن کوییک اتومات

  • طراحی جدید و به روز خودرو
  • داشتن امکانات رفاهی گوناگون
  • برخورداری از گیربکس اتوماتیک
  • سرعت و شتاب مناسب
  • طراحی داخلی زیبا و مناسب

 

معایب کوییک اتومات

  • داشتن گیربکس ناکارآمد
  • برخورداری از پیشرانه قدیمی و ضعیف
  • داشتن مشکلات برقی فراوان
  • طراحی ناموزون
  • کابین خودرو نسبتا کوچک

کوییک S

چرا کوییک بخریم آیا کیفیت خوبی دارد؟

مزایا و معایب کوییک و طراحی  جدید و به روز آن باعث شده تا خریداران زیادی به این خودرو علاقه مند شوند.  در حال حاضر این خودرو در سه تیپ جدا طراحی و تولید می شود:

  • کوییک پایه (SE)
  • کوییک فول (SE-A)
  • کوییک پلاس (SE-A LUX)

این سه محصول سایپا از لحاظ فنی با یکدیگر تفاوتی نداشته و مهمترین تفاوت آنها مربوط به سطح امکانات و نیز گیربکس اتوماتیک یا دستی آنها است. بیشترین سوالی که خریداران محصولات سایپا از ما می پرسند این است که چرا کوییک بخریم؟

برای پاسخ به این سوال می توان گفت که خودروی کوییک در رنج قیمتی خود، بهترین، مناسب ترین، مقاوم ترین و پرآپشن‌ترین خودروی ایرانی است، به همین دلیل در کنار مزایا و معایب کوییک می توان آن را مناسب برای سفرهای درون شهر و برون شهری در مسافت های کوتاه دانست.

علاوه بر ویژگی های فنی مناسب، داشتن تعهد و پشتیبانی از نمایندگی های مورد حمایت سازنده به این معنی است که هر اتفاقی برای اتومبیل شما بیفتد، تحت پوشش خواهید بود. از بروزرسانی های نرم افزار، فراخوان، سرویس، نگهداری شرت سازنده نیز بهره مند خواهید شد.

تا آنجا که ضمانت نامه وجود دارد، اتومبیل جدید شما برای یک دوره زمانی مشخص یا مسافت پیموده شده در برابر هرگونه نقص از سوی شرکت سازنده پوشش داده می شود. این موضوع به این معنی است که اگر به صورت تصادفی اتفاقی برای خودروی شما بیفتد می توانید از حمایت های شرکت سایپا  استفاده کنید. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که به فواصل زمانی برنامه ریزی شده خدمات پایبند باشید تا ضمانت شما حفظ شود.

کوییک 2

به نظر شما کوییک بخریم یا تیبا 2؟

کوییک بخریم یا تیبا 2، هر دو خودرو بر روی پلتفرم X200 ساخته شده اند و تفاوت چندانی از این نظر با یکدیگر ندارند، اما مهمترین تفاوت این دو خودرو شکل ظاهری و امکانات آنها است که کلی از این نظر با یکدیگر متفاوت هستند.

کوییک اولین خودروی ایرانی است که به گیربکس اتوماتیک مجهز شده و از این نظر از تیبا 2 برتری دارد. همچنین می توانی کوییک را یک هاچ‌ بک بسیار مناسب و کوچک شهری دانست عملکرد خوبی در داخل شهر و جاده های بیرون از شهر دارد.

البته با مقایسه مزایا و معایب کوییک و نیز مزایا و معایب تیبا 2 می توان به برتری هر یک از این دو خودرو دست یافت، اما این کار نیاز به تخصص و دانش دارد و بهتر است از یک متخصص معتبر در این زمینه مشورت بگیرید تا شما را راهنمایی کند.

اگر علاقه مند به تیبا 2 هستید باید بدانید که در برخی از موارد نسبت به کوییک برتری خوبی دارد به عنوان مثال،

تیبا 2 از مصرف سوخت پایین و نیز  استهلاک کم نسبت به کوییک  برخوردار است، علاوه بر این نسبت به کوییک سواری نرم و قیمت مناسبی دارد و در مقایسه با مزایا و معایب کوییک می توان گفت خودروی مناسبی است.

کوییک 5

به نظر شما کوییک بخریم یا ساینا؟

با بررسی مزایا و معایب کوییک و ساینا می توان به این نتیجه رسید که هر دو خودرو برای کارهای خاصی مناسب هستند به عنوان مثال خودروی ساینا به لحاظ قیمت و امکاناتی که دارد از خودروی کوییک برتری دارد، اما کوییک نیز از نظر ارتفاع برتری خاصی به ساینا دارد.

ظاهر کوییک نسبتا جذاب‌تر از خودروی ساینا است، کوییک از طراحی به روز و زیبایی برخوردار است و بیشتر قشر جوان علاقه مند به این خودرو هستند. دریچه هواکش روی سپر از زیبای خاصی برخوردار است، شکل و طرح آن به صورت شش‌ضلعی لبه‌دار است که یادآور خودروهای اسپرت می باشد.

کوییک بخریم یا ساینا، شاید سوال شما نیز باشد، با این که گفته شد از نظر شکل ظاهری کوییک برتری خوبی به ساینا دارد، اما خودروی ساینا نیز عملکرد فنی بهتری دارد به عنوان مثال، هر دو خودرو از یک پیشرانه m15 بهره می برند. هر دو خودرو از نظر حجم موتور، حداکثر قدرت، حداکثر گشتاور، گیربکس، ظرفیت باک سوخت در یک رده هستند. با مقایسه مزایا و معایب کوییک و ساینا می توان انتخاب مناسبی داشت، پس به این موضوع توجه کنید.

تنها تفاوت فنی ساینا با کوییک در حداکثر سرعت، شتاب 0 تا 100 و مصرف سوخت است.

سایناکوییکعنوان
175km/h160 km/hحداکثر سرعت
8/12 ثانیه13 ثانیهشتاب 0 تا 100
7.027.14مصرف سوخت

 

برای خرید بهتر است به مزایا و معایب کوییک و ساینا توجه کنید و ویژگی های هر دو را به دقت بررسی کنید، و متناسب با نیاز و بودجه خوب آنها را انتخاب کنید، اگر تخصص لازم در این زمینه را ندارید بهتر است با کارشناسان در این زمینه مشورت کنید.

تیم تولید محتوا

این مقاله به کوشش تیم تولید محتوای وبسایت فرانید تهیه و تدوین شده است. تمام تلاش این تیم بالا بردن کیفیت آگاهی و دانش مردم در زمینه قطعات خودرو می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا