گرفتن مجوز و برگه تردد بین شهری در ایام کرونا

کمی قبل بود که رییس پلیس راهور ناجا از کاهش تردد بین شهری تا ۳۷ درصد خبر داده و گفته بود: تهران در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد و ورود و خروج خودروهای شخصی در شهرهای با وضعیت نارنجی و قرمز ممنوع است. پلاک‌های غیر بومی نیز اجازه ورود به شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی را ندارند. به گفته سردار هادیانفر، تردد شبانه در شهرها همچنان ممنوع است. وی اعلام کرده بود که تردد بین شهرهای با وضعیت زرد و آبی فعلا به مجوز تردد نیازی ندارد اما برای ورود ضروری به شهرهای قرمز و نارنجی، مجوز تردد بین شهری نیاز است.

ثبت نام مجوز تردد بین شهری

اما شاید برای بسیاری از شهروندان این مساله جای سوال باشد که چگونه می‌توان برای تردد بین شهری مجوز گرفت؟ محدودیت تردد شبانه حتی در زمان تغییر رنگ شهرها ادامه دارد اما این گزینه هم برای شهروندان فراهم شده که با مراجعه به فرمانداری، نسبت به اخذ مجوز تردد بعد از ساعت شروع محدودیت شبانه اقدام کنند.

در عین حال، تردد بین شهری در برخی مقاطع زمانی، برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ممنوع شده بود و تردد تنها برای افرادی که مجوز داشتند ممکن بود. حال با بهبود شرایط پاندمی در کشور، ممنوعیت تردد بین شهرهای زرد و آبی برداشته شده است و تنها برای ورود به شهرهای نارنجی و قرمز به مجوز نیاز است. به همین منظور، سامانه‌ای برای دریافت مجوز تردد بین شهری راه اندازی شده است تا افراد در شرایط ضروری بتوانند مجوز تردد بین شهری دریافت کنند.

برای دریافت مجوز تردد بین شهری کافی است به سامانه https://taradodtehran.com/ مراجعه و درخواست خود را ثبت کنید.

شایان ذکر است که به دلیل حجم بالای مراجعان، ممکن است سامانه پیغام خطا را نمایش دهد که باید صبور باشید و در زمان دیگری به سامانه مراجعه کنید.

تردد بین شهری

همچنین شهروندان برای دریافت مجوز تردد بین شهری می‌توانند از ساعت ۱۴ الی ۱۸ به سامانه مذکور مراجعه کنند.

مدارک لازم برای اخذ مجوز تردد از فرمانداری

  • کارت ماشین و برگه سبز خودرو
  • اجاره نامه یا سند خانه
  • گواهی اشتغال
  • قبض خدماتی

مدارک لازم برای مجوز تردد پزشکی یا درمان

  • کارت ماشین یا برگ سبز خودرو
  • مدارک پزشکی
  • قبض خدماتی

چگونه دریافت مجوز را پیگیری کنیم؟

کارشناسان از ساعت ۱۸ الی ۲۴ مدارک ارسالی را بررسی می‌کنند و در صورت صحت و تایید، یک پیامک برای متقاضی ارسال می‌شود. همچنین با استفاده از کد رهگیری می‌توانید درخواست دریافت مجوز تردد بین شهری را در سامانه مذکور پیگیری کنید.

قبل از ورود به سامانه ثبت درخواست تردد، به نکات زیر توجه کنید

  • تصویر مدارک باید با فرمت .jpg و حجم آن ۵۱۲ کیلوبایت باشد
  • درصورتی که با تلفن همراه از مدارک عکس می‌گیرید سعی کنید، تصاویر کیفیت لازم را داشته باشد، زیرا در صورت ناخوانا بودن، مجوز تایید نمی‌شود
  • مراحل تکمیل فرم به شرح زیر است
  • متقاضی پس از بارگذاری مدارک مورد نیاز، از طریق سامانه و همچنین پیامک کد رهگیری را دریافت می­کند
  • فرمانداری اطلاعات بارگذاری شده را بررسی و تایید می‌کند
  • در صورت تایید، برای متقاضیان دریافت مجوز، پیامک ارسال می‌شود
  • وضعیت مجوز تردد در سامانه و با کد رهگیری نیز قابل پیگیری است
  • پس از دریافت پیامک نهایی، می‌توانید مجوز را از بخش پیگیری درخواست دریافت کنید

محدودیت ها تا کی ادامه دارد؟

بیشتر از یک سال از همه‌گیری کرونا می‌گذرد و خیلی‌ها از این محدودیت‌ها خسته شده‌اند. برای همین هم پرسش‌های فراوانی در این خصوص مطرح می‌شود که این محدودیت‌ها تا چه زمانی ادامه دارد؟ واقعیت اینجاست که طبق آنچه دولت بارها اعلام کرده، تا زمانی که وضعیت فعلی کرونا و آمار به یک نقطه امن نرسد، محدودیت‌ها همچنان کنارمان خواهد بود. شاید محدودیت تردد بین شهری در برخی دوره‌ها حذف شود و بتوان به برخی شهرها یا استان‌ها تردد داشت اما محدودیت تردد شبانه فعلا به قوت خود باقی خواهد ماند.

جریمه تردد بین شهری چقدر است؟

شاید نتوان عدد دقیقی برای جریمه تردد بین شهری بیان کرد اما به طور معمول و در محدودیت‌هایی که برای شهرهای قرمز اعلام می‌شد، این رقم جریمه چیزی در حدود 500 هزار تا یک میلیون تومان بود. البته نرخ دقیق و شیوه محاسبه آن، بسته به جدی بودن وضعیت کرونا در استان‌ها، تغییر می‌کند. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که محدودیت تردد شبانه کماکان به قوت خود باقی است.

توجه: جهت راهنمایی و دریافت اطلاعات بیشتر درباره مجوز تردد بین شهری می‌توانید با شماره‌های 02188750238 و 02188759951 تماس بگیرید.

برای اطلاعات بیشتر در اخبار خودرو می توان به مقاله های نحوه شارژ برچسب عوارض خودرو و فعال سازی آن و  پرتقاضا ترین لوازم یدکی خودرو در ایران می توان مراجعه نمود.

تیم تولید محتوا

این مقاله به کوشش تیم تولید محتوای وبسایت فرانید تهیه و تدوین شده است. تمام تلاش این تیم بالا بردن کیفیت آگاهی و دانش مردم در زمینه قطعات خودرو می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا