8 شرط لازم برای کارشناسی خودرو

کارشناسی خودرو  چه بخواهید خودرو بخرید و چه بخواهید بفروشید نیازمند آن خواهید بود.

شرایط کارشناسی خودرو کارنامه

در ادامه این نوشته می‌خواهیم به تفسیر ببینیم که کارشناسی خودرو در چه شرایطی صورت می‌گیرد. اما به طور کل باید گفت که کارشناسی کارنامه در شرایطی صورت می‌گیرد که طی آن، امکان ارزیابی دقیق و بررسی کیفی خودرو مقدور باشد و موانعی نباشد که باعث کاهش توجه کارشناس در این فرآیند شوند. در ادامه درباره این شرایط بیشتر خواهید خواند.

 
1- خودرو باید در محیطی مناسب قرار داشته باشد

دست‌ کم یک‌ متر از هر سمت خودرو باید کاملا خالی باشد. در این صورت است که کارشناس می‌تواند ارزیابی و بررسی‌ هایش را به‌دقت پیش ببرد. بنابراین، از پارک‌ کردن خودرو در مکانی تنگ خودداری کنید. کارشناس باید بتواند آزادانه از بخش‌ های مختلف وسیله بازدید به عمل بیاورد. کارشناسان کارنامه با تجهیزاتی پیشرفته اقدام به سنجش کیفی بخش‌ ها و قطعات مختلف وسیله می‌کنند. برای همین لازم است که در محیطی باز، آزادی عمل داشته باشند.

تصویر اول نمونه‌ای از یک مکان مناسب برای پارک کردن است و تصویر دوم نمونه‌ای از یک مکان نامناسب:

کارشناسی خودرو

کارشناسی

2- خودرو باید خشک و تمیز در نوری مناسب باشد

خودرو باید کاملا تمیز و خشک باشد. حتی اگر از قبل، خودرو را برای بازدید آماده نکرده باشید، تا آمدن کارشناس کارنامه ۳۰ دقیقه وقت دارید تا وسیله را تمیز و خشک کنید. اما دقت کنید که اگر در این مدت‌ زمان، خودرو آماده نشود و این فرآیند بیشتر طول بکشد، به ازای هر ۳۰ دقیقه‌ مازادی که کارشناس باید برای تمیز شدن خودرو معطل بماند، ۱۵۰هزارتومان از شما دریافت می‌شود.

منظور از تمیزی خودرو هم این است که خودرو باید عاری از هرگونه غبار، خاک و گِل باشد. بررسی اموری مانند رنگ‌ شدگی بدنه در گروی تمیز بودن وسیله است.

تصویر اول نمونه‌ای از یک خودروی تمیز است و تصویر دوم نمونه‌ای از یک خودرو کثیف:

کارشناسی ماشین

خودروی کثیف

همچنین باید در فضایی که قرار است کارشناسی خودرو صورت گیرد نور کافی وجود داشته باشد. نور باید به‌ گونه‌ای باشد که هیچ‌گونه خطای دیدی در ارزیابی پیش نیاید.

تصویر اول نمونه‌ای از نور مناسب است و تصویر دوم نمونه‌ای از نور نامناسب:

نور مناسب

نور نامناسب

3- محل کارشناسی و بازدید باید دقیق اعلام شود

در زمان درخواست سرویس کارشناسی خودرو باید نشانی دقیق محل بازدید را اعلام کنید. تغییر نشانی بعد از اعزام کارشناس جایز نیست. این کار به منزله درخواستی جدید در نظر گرفته می‌شود و هزینه آن هم از شما دریافت خواهد شد.

4- مشکلات احتمالی خودرو مطرح شوند

کاربری که درخواست کارشناسی داده، در صورت واقف‌ بودن به مشکلات احتمالی وسیله و نقص‌ هایش باید کارشناس را در جریان قرار بدهد. این آگاهی روند بازید و ارزیابی را سریع‌ تر، ساده‌ تر و البته دقیق‌ تر خواهد کرد.

5- در صورت لزوم، لغو درخواست سرویس را به‌ موقع انجام دهید

اگر کاربری بخواهد درخواست استفاده از سرویس کارشناسی را لغو کند، باید این کار را قبل از اعزام کارشناس به محل انجام بدهد. در غیر این صورت، نیاز به پرداخت هزینه کارشناسی وجود خواهد داشت. اما اگر این درخواست، قبل از اعزام کارشناس صورت بگیرد، نیازی به پرداخت هزینه نخواهد بود.

6- فقط خودروی درخواست‌ شده کارشناسی خواهد شد

زمانی که شما درخواست کارشناسی خودرو را مطرح می‌کنید، اطلاعات خودروی مورد نظرتان را هم اطلاع می‌دهید. بعد از اعزام کارشناس، ارزیابی فقط برای همان خودرو انجام خواهد گرفت و دیگر خبری از بررسی موارد دیگر نیست. برای ارزیابی و کارشناسی هر موردی نیاز به ثبت درخواستی جداگانه وجود دارد.

7- نباید هیچ‌گونه هزینه اضافی به کارشناس پرداخت شود

کارنامه به‌طور دقیق، هزینه فرایند کارشناسی را به شما اعلام می‌کند. و این هزینه از راه‌های مشخص شده باید پرداخت شود. بنابراین، لازم نیست که هیچ‌ گونه هزینه اضافی به کارشناس پرداخت شود. اهدای هدیه، انعام و هرگونه پرداختی دیگری به کارشناسان مجموعه کارنامه ممنوع است.

8- برقراری ارتباط با کارشناسان ممنوع است

ارتباط شما با کارشناسان کارنامه باید از مجرای مجموعه صورت بگیرد. هرگونه تماس و برقراری ارتباط با کارشناسان تیم ممنوع است. بعد از اینکه فرایند کارشناسی به پایان رسید هم، باید فقط و فقط با خود کارنامه در ارتباط باشید و پرسش‌ ها و مشکلات احتمالی‌تان را با شرکت در میان بگذارید، نه کارشناسان. اگر شما خارج از دایره قوانین شرکت با کارشناس در ارتباط قرار بگیرید، کارنامه حق کارشناسی را برای خود ضبط خواهد کرد و پیگیری‌ذهای قضایی هم در رابطه با آن صورت خواهد داد.

در آخر

استفاده از هر نوع خدماتی نیاز به رعایت قوانین مربوط به آن دارد. مجموعه کارنامه هم با در نظر گرفتن قواعد و قوانینی سعی دارد که روند کارشناسی خودرو را با حفظ کیفیت حداکثری در مسیری درست و مشخص پیش ببرد. این قواعد و چارچوب‌ ها در نهایت، به نفع مشتریان خواهد بود و این امکان را به آنها می‌دهد تا در فرآیندی قابل‌ پیگیری و مطمئن به خواسته‌هایشان برسند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در دانستنی های خودرو به مقاله های همه چیز درباره واکس خودرو  و بوستر ترمز و عملکرد آن مراجعه نمایید.

تیم تولید محتوا

این مقاله به کوشش تیم تولید محتوای وبسایت فرانید تهیه و تدوین شده است. تمام تلاش این تیم بالا بردن کیفیت آگاهی و دانش مردم در زمینه قطعات خودرو می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا