قلم خش گیر ماشین و باورهای غلط رایج در مورد آن

قلم خش گیر ماشین ، وسیله ای بسیار کارآمد است که شما را از صرف وقت و هزینه های اضافی نجات می دهد؛ البته باورهای غلطی هم در مورد آن رایج است. در این مقاله به تمامی سؤال های شما در مورد قلم خش گیر ماشین پاسخ می دهیم و به شما می گوییم که چه کارهایی انجام دهید که با این قلم، رنگ بدنه خودرو را بی نقص کنید.

اگر خودروی شما دچار خط و خش شده است، برای مراجعه به نقاش خودرو عجله نکنید. قلم خش گیر ماشینی که ما راجع به آن صحبت می کنیم، هم از پس خط هایی که در پارکینگ روی خودرو به وجود آمده، بر می آید و هم آن هایی که به واسطه تصادف روی بدنه خودرو ایجاد شده است. باورهای غلط رایجی درباره چنین محصولاتی وجود دارد. پیشنهاد می کنیم بعد از خواندن این مقاله در مورد نقاشی کردن خودروی تان تصمیم بگیرید.

قلم خش گیر ماشین برای هر نوع خط و خشی کاربرد ندارد

قلم خش گیر

افراد زیادی هستند که فکر می کنند قلم خش گیر ماشین فقط برای از بین بردن خوردگی های نقطه ای است و نمی توان خش هایی را که طول قابل توجهی دارند، با آن پوشاند. این باور کاملاً اشتباه است.

 طول بعضی از خش ها به چند سانت می رسد. به هر حال متأسفانه هنوز افرادی هستند که گاهی هوس می کنند با کلیدشان، خودروی شما را نوازش کنند! هر اندازه خط و خش روی ماشین شما باشد، می توان با این قلم خش گیر آن را پوشاند.

قلم خش گیر نمی تواند از پس تمامی مراحل لکه گیری برآید

قلم خش گیر ماشین به تنهایی نمی تواند تمامی خش ها را ناپدید کند و دلیلی منطقی برای این موضوع وجود دارد که متوجه قلم خش گیر ماشین نیست و به خطای انسانی برمی گردد؛ بدین معنا که ممکن است دست شما بلرزد و نتوانید تمامی خط و خش ها را آن طور که باید، از بین ببرید.

این اتفاق کاملاً طبیعی است و به همین دلیل باید در جعبه قلم خش گیر ماشین، تجهیزات دیگری هم موجود باشد. در قسمت بعدی، به کاربرد هر یک از این اجزا اشاره خواهیم کرد.

دو رنگ کردن خودرو توسط قلم خش گیر

خش گیر ماشین

یکی از باورهایی که در مورد قلم خش گیر ماشین رایج است، دو رنگ شدن خودرو بعد از خش گیری است.

«قلم خش گیر ماشین دلفین گری» که از محصولات «پوشش کار» است، برای هر خودرو، رنگ مخصوص به آن خودرو را دارد؛ یعنی اگر خودروی شما یکی از رنگ های کلاسیک را هم نداشته باشد، قلم خش گیر مخصوص به آن توسط دلفین گری تولید شده است.

بتونه رنگی، یکی از تجهیزات داخل جعبه قلم خش گیر ماشین است. بتونه رنگی در جعبه خش گیری گنجانده شده تا قبل از شروع خش گیری از آن استفاده کنید. به این ترتیب اگر به هر دلیلی، فرآیند ترمیم رنگ خودرو با قلم خش گیر دچار نقص شد، شما بدنه فلزی خودروی تان را نخواهید دید، چرا که قبلاً خودروی تان را به رنگ خودش، بتونه کرده اید.

با وجود این جعبه، شما به یک نقاش ماهر خودرو تبدیل می شوید، پس با خیالی آسوده، قلم را به دست بگیرید و خودروی تان را نقاشی کنید.

قلم خش گیر ماشین نباید در منزل استفاده شود

شاید شما هم ترجیح می دهید که به خاطر پرهیز از کثیف کاری و نامرتب شدن خانه، کارهایتان را به افراد متخصص بسپارید و هزینه بیشتر آن را به جان بخرید. اگر در مورد خش گیری خودرو هم چنین نظری دارید، باید بدانید که جعبه خش گیری خودرو برای این قسمت ماجرا هم به وسایلی مجهز است. ابر جادویی، حوله میکروفایبر، پنبه و تینر از ابزارهای داخل جعبه خش گیر هستند که شما را از شر کثیف کاری حین کار و بعد از آن نجات می دهند.

تجهیزات جعبه خش گیری خودرو

لاک خش گیر (قلم خشگیر ماشین)

کلر

بتونه رنگی

پولیش نرم

تینر

سمباده ریز

سمباده نرم

لیسه

پنبه

ابر جادویی

حوله میکروفایبر

جعبه بسته بندی

کارهایی که قبل از استفاده از قلم خش گیر ماشین باید انجام داد.

قلم ماشین

تهیه جعبه خش گیر، بخش دوم از فرآیند ترمیم رنگ خودرو است. قبل از آن شما باید به چند سؤال پاسخ دهید. ما در جواب دادن این سؤالات به شما کمک می کنیم.

ماشین شما چه رنگی است؟

رنگی که در دفترچه خودروی تان ثبت شده است، نام صحیح و علمی رنگ خودروی شماست.

کد رنگ ماشین شما چیست؟

کد رنگ ماشین یکی از اطلاعاتی است که شما می توانید طبق عکس زیر از قسمت های مختلف ماشین، آن را به دست آورید.

علاوه بر تمامی مواردی که در بالا یادآور شدیم، قلم خش گیر به صرفه جویی زمان و هزینه های شما کمک زیادی می کند. این محصول، یک بار مصرف نیست. شما می توانید تا مدت ها این جعبه امدادرسانی مخصوص خودرو را در کنار سایر ابزار و تجهیزاتتان نگه دارید و در مواقع لزوم از آن استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تعمیر و نگهداری خودرو به مقاله های حفظ و نگهداری باتری خودرو و کاربرد فیلتر بنزین مراجعه نمایید.

تیم تولید محتوا

این مقاله به کوشش تیم تولید محتوای وبسایت فرانید تهیه و تدوین شده است. تمام تلاش این تیم بالا بردن کیفیت آگاهی و دانش مردم در زمینه قطعات خودرو می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا