کمپانی منصوری و تیونینگ مرسدس AMG G63

کمپانی منصوری، یکی از برجسته ترین تیونرهای دنیای خودرو در پروژه جدید خود سراغ محصولی خاص از مرسدس بنز رفته است!

این تیونینگ مشهور باز هم با تیونینگ‌های عجیب، خاص و گران‌ قیمت خود بر روی خودروهای لوکس باز گشته است.

همانطور که در تصاویر مشاهده می شود، در مورد مرسدس بنز- آ ام گ جی63 مدل 2021 صحبت می کنیم که محصولات این کلاس (G) در حالت استاندارد نیز در لیست متفاوت ترین شاسی بلندهای صنعت خودرو قرار دارند.

کمپانی منصوری

تیونر منصوری با همکاری یکی از طراحان مشهور آلمانی، نسخه‌ی تقویت‌شده‌ی مرسدس بنز G-Class را معرفی کرده که فقط ۲۰ دستگاه از آن تولید می‌شود.

در سالیان گذشته، نسخه‌ های تقویت‌ شده‌ی متفاوتی از شاسی‌ بلند محبوب G-Class مرسدس بنز معرفی شده است. حتی خود شرکت مرسدس بنز هم نمونه‌ های تقویت‌شده‌ای همچون G63 6×6 و G500 4×4 را معرفی کرده است. تیونرها تاکنون روش‌ های مختلفی برای تیونینگ شاسی‌ بلند نمادین G-Class را امتحان کرده‌اند؛ اما تیونر منصوری همیشه سردمدار ساخت نمونه‌های پرقدرت و خاص از مرسدس بنز G-Class بوده است.

آخرین پروژه‌ی کمپانی منصوری، مرسدس بنز G63 است که با کمک و همکاری فیلیپ پلین، طراح مشهور آلمانی، به هیولایی رام‌ نشدنی تبدیل‌ شده است. این خودرو که استار تروپر (Star Trooper) نام دارد، اولین‌ بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ معرفی شد. بدنه‌ی خودرو با پوشش مخصوصی با نام ۵۰ سایه‌ی خاکستری مزین شده است.

AMG

کمپانی منصوری رنگ سبزی را برای این پروژه خود انتخاب کرده که به خوبی بر تن جی کلاس 2021 مرسدس بنز  نشسته است. جزئیات کربنی نیز مانند همیشه حاضر هستند و در قسمت دماغه؛ درپوش موتور میزبان بیشترین حجم از جزئیات مذکور است.

چراغ های اصلی ال ایی دیی به همراه مه شکن های قدرتمند و چراغ اضافی نصب شده روی سقف، ظاهری جذاب برای خودرو ایجاد کرده اند.

در نمای جانبی نیز از تزئینات کربنی روی فندرها (گلگیر) آغاز می کنیم تا به مواردی مانند رینگ های اختصاصی، دستگیره درب ها، خروجی اگزوز دوقلو و رکاب نیز وارد لیست شوند.

در قسمت عقب نیز محافظ لاستیک یدک هماهنگی کاملی با آنچه که در دماغه و نمای جانبی دیده بودیم، دارد.

تیونر برای داخل کابین نیز برنامه ویژه ای داشته که استفاده از چرم با رنگی معروف به Fawn Brown جلوه ای اشرافی به فضا داده است. مشابه این رنگ را در طراحی داخل کابین محصولات پاگانی می توان جستجو کرد. اینجا هم جزئیات تیره کربنی، پدال های آلومینیومی و صندلی های اسپرت جلب نظر می کنند.

کیت بدنه‌ی پهن، قطعات فیبرکربنی، رکاب جدید، رینگ‌ های ۲۴ اینچی، چراغ‌های LED جدید و جلوپنجره‌ی خاص، از مهم‌ترین تغییرات بدنه هستند. مرسدس بنز G-Class در حالت استاندارد از پیشرانه‌ی چهارلیتری تویین‌ توربو هشت سیلندر ۵۸۵ اسب‌بخاری بهره می‌برد. بااین‌حال، کمپانی منصوری با درنظرگرفتن توربو های بزرگ‌تر و سیستم اگزوز جدید و ECU برنامه‌ریزی‌ شده، قدرت پیشرانه‌ی خودرو را تا ۸۵۰ اسب‌بخار ارتقا داده است.

مرسدس بنز

گفتنی است  کمپانی منصوری با تغییراتش گشتاور این غول بی‌شاخ‌ و دم را به ۱,۰۰۰ نیوتن‌متر رسانده است. با توجه‌ به تغییرات فنی جدید، مرسدس بنز G-Class اکنون در ۳.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می‌رسد و بیشینه‌‌ی سرعت هم به‌صورت الکترونیکی در ۲۵۰ کیلومتربرساعت محدود‌ شده است. در داخل کابین خودرو، تقریبا هیچ قسمتی بدون تغییر باقی نمانده است.

تودوزی ۶ ضلعی طراحی‌شده‌ی فیلیپ پلین در تمامی بخش‌ های کابین دیده می‌شود. در سقف خودرو هم از پوشش ستاره‌ای استفاده‌شده که همانند خودرو های رولزرویس، در شب نمای جذابی به‌ وجود می‌آورند. علاوه‌براین، در سقف خودرو دکمه‌ هایی تعبیه‌شده که کنترل روشنایی را دراختیار دارند.

فرمان خودرو اکنون از جنس فیبرکربن ساخته‌ شده و قطعات متعدد فیبرکربنی در سراسر کابین دیده می‌شوند. پوشش چرم تیره‌ رنگ صندلی‌ها هم با تودوزی قرمز مزین شده است. در قسمت میانی کنسول، دکمه‌ هایی به‌کاررفته که کنترل حالت‌ های مختلف سیستم اگزوز را در دست دارند و در سه حالت مختلف تنظیم می‌‌شوند. تیونر منصوری فقط ۲۰ دستگاه از مرسدس بنز G-Class استار تروپر را تولید می‌کند که هرکدامشان بیش از ۶۱۳ هزار دلار قیمت دارند.

اگر خاطرتان باشد این تیونر آلمانی سال گذشته یک نسخه بسیار خاص از شاسی بلند مرسدس AMG G63 بنز که آن را با کمک یک طراح مُد پوشاک آلمانی تیون کرده بود، معرفی کرد. این نسخه که Star Trooper نام گذاری شد، توجه بسیاری از ژورنالیست‌ ها و علاقه‌ مندان صنعت خودرو را به خود جلب کرد.

حال این بار کمپانی منصوری از الگویی مشابه برای ساخت یک نسخه خاص دیگر از این شاسی بلند گران قیمت آلمانی استفاده است. این نسخه عجیب و ساختار شکنانه که کمپانی منصوری آن را Star Trooper Pickup Edition نامیده است، در حقیقت یک نسخه پیکاپ شده از محصول سال قبل این تیونینگ با حفظ تمام به‌روز رسانی‌های ظاهری محسوب می‌شود.

قیمت این نسخه نیز هنوز اعلام نشده است، اما پر واضح است که به هیچ وجه ارزانی در کار نخواهد بود

بد نیست اشاره کنیم که نسخه ۵ در قبلی این پیکاپ در سال گذشته با قیمت ۶۱۳ هزار و ۱۰۰ دلار فروخته شد و می‌توان قیمت نسخه پیکاپ را نیز چیزی در این حدود ارزیابی کرد.

تیم تولید محتوا

این مقاله به کوشش تیم تولید محتوای وبسایت فرانید تهیه و تدوین شده است. تمام تلاش این تیم بالا بردن کیفیت آگاهی و دانش مردم در زمینه قطعات خودرو می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا