پژو 207 – مزایا و معایب آن

آشنایی با مزایا و معایب پژو ۲۰۷ به شما کمک می کند تا شناختی کامل از این خودرو داشته باشید. این یکی از پرفروش ترین ها در کلاس سوپرمینی است و همچنان با ترکیب سبک، فضا خوب و طیف گسترده ای از مشخصات و موتورها به فروش می رسد.

رقیب بسیار قدرتمند همچنان برتری خوبی در میان خودروهای ایرانی دارد و از کیفیت بهتری نسبت به 206 شکننده ای که جایگزین آن شده است، برخوردار است. هنوز چند مورد سوال در مورد قابلیت اطمینان این خودرو وجود دارد، اما موتورهای بنزینی و دیزلی قدرتمند عملکرد و کارایی را با یکدیگر مخلوط می کنند، به طوری که نسخه های جدید با ارائه انتشار CO2 زیر ۱۰۰ گرم در کیلومتر و مالیات صفر بر جاده امتیاز دوم را کسب می کنند.

سهولت رانندگی از مهمترین مزایا و معایب پژو ۲۰۷ است. فرمان و پدال آن سبک و ساده برای سوار شدن است و این خودرو در سفرهای درون شهر و بیرون شهر مناسب است. رانندگی با پژو 207 به اندازه فورد دقیقاً سرگرم کننده نیست، به خصوص در جاده های آزاد، اما 207 در مسافت های طولانی به اندازه کافی راحت است.

مهمترین
 مزایا و معایب پژو ۲۰۷ 

207

  • پشتیبانی از امکانات، تجهیزات و آپشن های بسیار خوب
  • مجهز به موتور قدرتمند TU5
  • مجهز به یک گیربکس ۵ دنده دستی
  • مجهز به یک گیربکس ۴ دنده اتومات
  • پشتیبانی از حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر
  • طراحی بدنه شیک جذاب و کاملا مدرن
  • بهره مندی از پیشرانه کم مصرف و خوب
  • ایمنی خوب نسبت به دیگر خودروهای ایرانی
  • داشتن کابین زیبا و نسبتا جادار
  • سرعت و شتاب مناسب
  • بهره مندی از پشتیبانی قوی در سراسر کشور

بررسی تفاوت 207 با 207i

منظور از بررسی تفاوت 207 با i207، تفاوت بین پژو 207 جدید و پژو 207 قدیم است. بین پژو 207 جدید نسبت به پژو i207  قدیمی مزیت های و آپشن های بیشتری دارد و کیفیت ساخت آن نیز به نسبت بهتر است.

پژو i207  از نسخه های ابتدایی پژو در ایران است که توسط شرکت پژو فرانسه طراحی و تولید و در ایران مونتاژ  می شد. اما تولید آن با شروع تحریم ها علیه خودروسازی ایران به حالت تعلیق درآمد و فرانسه از تولید و ارسال قطعات آن به ایران خودداری نمود.

مزایا و معایب پژو ۲۰۷ قدیمی که از سوی ایرانیان با محبوبیت زیادی روبرو شده بود، و یکی از پر فروش ترین خودروهای داخلی  بود که زیاد در جاده ها دیده می شد، اما نسبت به پژو 207 جدید با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند، به عنوان مثال، فضای ناکافی، داشبورد خشک، تجهیزاتی نامناسب علیه مصرف کنندگان، سواری بد و خشک، گیربکس بد، وجود قطعات بی کیفیت چینی و غیره.

در عوض پژو 207 جدید توانسته با رفع ایرادات قبلی در پژو i207 کیفیت خوبی را از آن خود کند. این مدل از خودرو مزایا و معایب پژو ۲۰۷ بسیار خوبی در مقایسه با پژو i207 دارد، به عنوان مثال، از شتاب بسیار خوبی برخوردار است و گیربکس مناسب آن باعث شده تا عملکرد خودرو نسبت به قبل بهتر شود. علاوه بر این با طراحی مناسب، فضای داخلی آن بسیار خوب شده و چهار سرنشین به خوبی داخل آن می توانند بنشیند و از سفر خود لذت ببرند.

تجهیزاتی نامناسب چینی نیز تا حدود زیادی در این مدل از پژو 207 جای خود را به تجهیزات و قطعات بهتر داده است و عملکر خودرو را بسیار روانتر و مناسب تر نموده است.

آیا 207 اتومات بهتره یا دنده ای

پژو-207-صندوقدار-اتوماتیک

این سوال خیلی از افراد است که آیا 207 اتومات بهتره یا دنده ای، خوب بدیهی است که هر دو نقاط قوت و ضعف خود را دارند. اما وقتی صحبت از انتخاب وسیله نقلیه شما می شود، درست تصمیم گرفتن کمی مهمتر از نگرانی در مورد از دست دادن کیفیت صدا است.

تفاوت اصلی بین 207 اتومات یا دنده ای این است که خودروی دنده ای سه پدال دارد – ترمز، گاز و کلاچ. راننده هنگام تغییر دنده دستی با استفاده از جعبه دنده، کلاچ را فشار می دهد. اتومبیل های اتوماتیک نیز دنده عوض می کنند، اما آنها این کار را به صورت خودکار انجام می دهند.

بیشتر رانندگان ایرانی هنوز هم از اتومبیل های دنده ای استفاده می کنند. به این دلیل است که اتومبیل های دنده ای هنوز هم متداول ترین نوع اتومبیل در کشور هستند، به ویژه هنگامی که صحبت از اتومبیل های کوچکتر می شود. اما روز به روز محبوبیت 207 اتومات به طرز چشمگیری افزایش می یابد.

قبلاً دانش عمومی این بود که اتومبیل های دنده ای ارزان تر و کم مصرف ترند. با این حال، امروز لزوماً موضوع این درست نیست. “برخی از اتومبیل های مدرن فقط با جعبه دنده اتوماتیک در دسترس هستند و انواع مختلفی از اتوماتیک وجود دارد که از فناوری های مختلف استفاده می کنند. بعضی از آنها کارآمدتر از اتومبیل معادل آن با گیربکس دستی هستند و بعضی از آنها کارایی ندارند. “

فرمان
 mfc پژو 207

فرمان mfc پژو 207 یک فرمان هيدروليكي و برقی بسیار با کیفیت است که از کلید های کنترل بهره می برد، این نوع فرمان در کلاس های 60006 و  60003 و 60010 طراحی و تولید می شود و بر روی اکثر پژو 207 نصب می شود.

این فرمان‌ها به راحتی و با کمترین نیرو به طرفین چرخیده می شود. مهمترین مزایا و معایب پژو ۲۰۷ فرمان mfc  آن است که  باعث کاهش خستگی راننده در مسافت های دور می شود. این کار ایمنی راننده و سرنشینان را نیز به دنبال دارد.

استفاده از فرمان mfc پژو 207 باعث شده تا اجزاء جدید نیز به خودرو اضافه شود. این موضوع کاهش مصرف انرژی را به دنبال داشته است. معمولا فرمان های برقی مورد استفاده در این خودرو ها به صورت مستقیم از یک موتور کوچک تغذیه می شوند که باعث مصرف سوخت و انرژی می شود.

چگونگی عملکرد هندلینگ پژو 207

احتمالا واژه هندلینگ پژو 207 را شنیده اید، اما شناخت کافی از آن ندارید. این واژه بیشتر مربوط به فرمان پذیری خودرو است.

هندلینگ نیز در رابطه با مزایا و معایب پژو ۲۰۷ است و هر اندازه کیفیت آن بهتر باشد حساسیت خودرو و میزان کنترل آن نیز بهتر خواهد بود. کارشناسان بر این باور هستند که میزان هدایت پذیری پژو ۲۰۷ در عبور از پیچ ها و موانع نسبت به سایر خودروهای ایرانی بهتر است و به راحتی راننده می تواند در پیچ های سنگین خودرو را هدایت کند.

نظرات پژو ۲۰۷

پژو 207 یک منظره بسیار آشنا در جاده است، زیرا معتبر بودن شرکت سازنده و نیز کیفیت خوب آن ثابت شده است. بر اساس نظرات پژو ۲۰۷ دماغه بزرگ و جلو پنجره مشبک دهانی آن به برجسته بودن خودرو کمک می کند، این خودرو از ظاهری بسیار جذاب برخوردار است که اکثر جوانان علاقه مند به خرید آن هستند.

نسخه پنج درب پژو 207 بدیهی است که از نظر کاربردی یک مزیت فوری نسبت به چهار در دارد اما هر کدام را که بخواهید از نظر فضای عقب بررسی کنید می بینید که به نسبت فضای خوبی برای سرنشینان فراهم کرده است.

به طور معمول، با توجه به طراحی مناسب و کاملا مهندسی شده و نیز محبوبیت شرکت پژو و ایران خودرو و نیز با توجه به مزایا و معایب پژو ۲۰۷ مناسب خودرو، 207 یک ماشین راحت برای سوار شدن است، کابین این خودرو به اندازه کافی جادار است که دو بزرگسال بتوانند در صندلی های راحت با فضای اضافی حرکت کنند و سیستم تعلیق آن به اندازه کافی برجسته شده و دست اندازها را خنک کرده و سفر را به یک سفر دلپذیر تبدیل کند. شاید برای سرنشینان عقب کمی فضا کوچک باشد، اما این فضا برای  بچه ها بسیار مناسب است.

مهمترین مزیت پژو
۲۰۷ و علاقه مندی ایرانیان به این خودرو

207-جانبی

پاسخ: سطح تجهیزات؟ پژو ۲۰۷ از مزیت های بسیار زیادی برخوردار است، آنها از طراحی خوب، تهویه مطبوع، پیشرانه قوی برخوردار هستند و در دو نوع دستی یا اتوماتیک در دسترس می باشند. علاوه بر این، پژو ۲۰۷  به یک پخش کننده  صوت حرفه ای مجهز شده است که با طراحی مناسب در بدنه داخلی خودرو گنجانده شده است. همچنین پژو ۲۰۷ از هندلینگ خوب در پیچ های سخت بهره می برد.

مقرون به صرفه بودن پژو 207

پاسخ: در مقایسه با امکانات و تجهیزات موجود در پژو ۲۰۷ می توان گفت که قیمت آن مقرون به صرفه است، البته قیمت آن در در بازار آزاد در سال های اخیر با رشد زیادی روبرو شده است. اما اگر به صورت مستقیم از کارخانه و نمایندگی معتبر این محصول را خریداری کنید، قیمت ها به شدت کاهش خواهد یافت.

نظر شما در ارتباط با پژو 207 اتومات یا دنده ای

پاسخ: هر دو مدل پژو 207 مناسب بوده و بستگی به بودجه شما دارد، اگر علاقه مند به خودروهای اتومات هستید، پژو 207 اتومات مناسب ترین گزینه برای شما است. قیمت پژو 207 اتومات نسبتا گرانتر از مدل دنده ای آن است، اما در عوض امکانات آن بیشتر و سواری آن بهتر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در دانستنی های خودرو به مقاله شایع ترین ایرادات پژو 405 می توان مراجعه کرد.

تیم تولید محتوا

این مقاله به کوشش تیم تولید محتوای وبسایت فرانید تهیه و تدوین شده است. تمام تلاش این تیم بالا بردن کیفیت آگاهی و دانش مردم در زمینه قطعات خودرو می باشد.

یک دیدگاه

  1. سلام . نزدیکه یک ساله دارم پانوراما فرمان برقی . خدا رو شکر راضی ام تاحالا اذیت نکرده به جز یک بار که گاز نمیخورد نمایندگی درست کرد . انشالله همه ماشین خوب سوار شیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا