احیای کارت سوخت پس از 3 سال

استفاده از کارت سوخت جهت سوخت‌گیری برای تمام خودروهای موجود در شهرهای بزرگ تهران، کرج، تبریز و اصفهان از 5 روز دیگر اجباری خواهد شد. بر همین اساس در صورتی که تا به‌حال اقدامی جهت دریافت کارت هوشمند سوخت نکرده‌اید؛ فقط تا 20 مرداد، فرصت باقی‌مانده است.

طبق گزارش اعلامی شرکت پست ایران، تعداد 770 هزار کارت سوخت که برای مالکین خودروها ارسال شده ولی از سمت ایشان تحویل گرفته نشده، هم‌اکنون در باجه معطلی اداره پست بلاتکلیف مانده است. توجه داشته باشید که در صورت عدم مراجعه افراد جهت دریافت کارت سوخت خود، تمام آن‌ها عودت و ابطال خواهند شد.

در حال حاضر بهترین و سریع‌ترین روش برای دسترسی به کارت‌های سوخت معطلی، مراجعه به سامانه شرکت پست ایران و ورود کد رهگیری 20 رقمی قبض پستی در بخش مربوط به رهگیری مرسولات پستی است. پس از کسب اطلاعات لازم می‌توانید از محل نگهداری کارت سوخت خود مطلع شده و با مراجعه به اداره مذکور، آن را دریافت کنید.

تکذیب تعطیلی جایگاه‌های عرضه نفت‌گاز در کشور

از سه شنبه شب 16 دی ماه، اخباری درباره تعطیلی جایگاه‌های نفت گاز در کشور منتشر شده اس که سخنگوی شرکت ملی پخش و فراورده‌های نفتی آن را تکذیب کرد. هم اکنون ۲۸۰۰ جایگاه عرضه نفت از در کشور فعال است که به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کنند.

فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش و فراورده‌های نفتی کشور گفت: سهمیه‌ سوخت ماهانه رانندگان خودروهای سنگین براساس عملکرد و پیمایش در کارت سوخت این خودروها شارژ می‌شود. برای جلوگیری از قاچاق سوخت، کارت سوخت نفت گاز تنها با شرایط اضطراری در اختیار جایگاه‌های عرضه قرار گرفته است. وی افزود: رانندگان وسایل نقلیه سنگین در نگهداری کارت سوخت خود دقت داشته باشند.

در صورت بروز هرگونه مشکل و تخلف، شهروندان می‌توانند با شماره ۰۹۶۲۷ تماس گرفته و شکایت خود را ثبت کنند.

سهمیه بنزین خودرو خود را مصرف کنید، می‌سوزد!

در صورتی که افراد سهمیه ۶۰ لیتری سوخت ماهیانه وسیله نقلیه‌شان را استفاده نکنند، به‌طور خودکار این میزان به سهمیه بنزین ماه آینده اضافه می‌شود. بدین صورت که سهمیه بنزین تا ۶ ماه در کارت سوخت ذخیره می‌شود و پس از آن در صورتی که فرد از سهمیه سوخت استفاده نکند و مقدار آن از ۳۶۰ لیتر بیشتر شود، مازاد آن حذف خواهد شد.

درصورتی که صاحب خودرو، پس از ۷ ماه میزان ۳۶۰ لیتر در کارت سوخت خود بنزین داشته باشد، این سهمیه می‌سوزد و در ماه هشتم تنها ۶۰ لیتر بنزین که سهمیه همان ماه است در کارت خواهد بود.

به‌نظر می‌رسد که سازمان فرآورده‌های نفتی پس از ۶ ماه هنوز اقدام به سوزاندن سهمیه بنزین نکرده است و زمان آن را به تعویق انداخته است.

بنزین زدن خودرو

سهمیه انواع خودروها

ردیفنوع خودرو – سوختسهم ماهانه (لیتر)
1سواری شخصی – بنزین60
2سواری شخصی – دوگانه سوز30
3تاکسی – بنزین400
4تاکسی – دوگانه سوز200
5موتور سیکلت25
6وانت کم‌مصرف – بنزین200
7وانت کم‌مصرف – دوگانه سوز60
8وانت پر‌مصرف – بنزین300
9وانت پرمصرف – دوگانه سوز120
10آمبولانس500

افرادی که تا به حال، موفق به دریافت کارت سوخت نشده‌اند؛ نگران هدر رفت سهم خود نباشند. زیرا طبق اعلام شرکت ملی نفت ایران، میزان سهمیه خودروها تا شش ماه آینده در کارت سوخت‌ها حفظ می‌شود. بنابراین اگر اقدام به دریافت آن نکرده‌اید؛ در این شش ماه، فرصت پیگیری دارید.

بنزین سهمه‌یندی شده

نحوه در خواست کارت سوخت المثنی و حذف رمز کارت هوشمند سوخت

پیرو اطلاعیه‌ای که توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در خصوص سوال‌های متقاضیان انتشار شد؛ به دو سوال مهم «نحوه درخواست و صدور کارت هوشمند سوخت المثنی» و «حذف رمز کارت سوخت» به شرح زیر پاسخ داده شده است. مالک وسیله نقلیه یا شخص دارای وکالت‌نامه از مالک، جهت حذف رمز کارت سوخت باید به یکی از نواحی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و بابت دریافت کارت سوخت المثنی به پلیس +10 مراجعه کند.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت کارت سوخت المثنی و حذف رمز کارت هوشمند سوخت:

  • مدارک شناسایی مالک (افراد حقیقی و حقوقی)
  • معرفی‌نامه از سازمان مربوطه با درج شماره ملی در آن (مختص حذف رمز)
  • کارت ملی نماینده معرفی‌شده (مختص حذف رمز)
  • کارت شناسایی خودرو یا شناسنامه مالکیت آن
  • بیمه ‌نامه معتبر
  • اصل کارت هوشمند سوخت
  • فرم پرشده درخواست رمزگشایی یا صدور کارت سوخت المثنی

آدرس شعب تهران جهت حذف رمز کارت سوخت:

  • میدان آرژانتین – جنب فروشگاه شهروند – جایگاه سوخت گاز بیهقی
  • نارمک – دردشت – پایین‌تر از ایستگاه مدرسه – رو‌به‌رو کوچه شهید ثابتی – پلاک 228
  • شهر ری – میدان معلم – خیابان شهید بیات – کوچه 24 متری سابق – طبقه فوقانی بانک گردشگری
  • خیابان پاسداران – خیابان گیلان شرقی – خیابان شهید عراقی شمالی – روبه‌روی پارک آینده – پلاک 100 – واحد 46
  • میدان راه‌آهن – میدان بهداری – پشت ساختمان بیمارستان بهارلو – خیابان انبار نفت – شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران
  • خیابان ستارخان – نبش خیابان بهبودی
  • پاکدشت – جاده خراسان – شهرک الهیه – رو‌به‌رو درب شمالی شهرداری پاکدشت – پلاک 249

برای کسب اطلاعات بیشتر می توان به مقالات عوامل لاستیک سایی در خودرو و راه های پیشگیری از آن و 8 شرط لازم برای کارشناسی خودرو مراجعه نمود.

تیم تولید محتوا

این مقاله به کوشش تیم تولید محتوای وبسایت فرانید تهیه و تدوین شده است. تمام تلاش این تیم بالا بردن کیفیت آگاهی و دانش مردم در زمینه قطعات خودرو می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا